Inlägg från: Anonym (sluta.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sluta.)

Den jäveln runkade!

Fattar inte varför det svider så mycket i ögonen på folk för att man inte gillar att ens partner onanerar.

Jag ser det som otrohet då han fantiserar/ser på andra, isf kan han lika gärna faktiskt HA sex med någon. Det är liksom lika sårande att veta att andra finns i hans huvud.

Jag berättar allting sanningen om att jag inte gillar det. Min sambo har inget emot det och han tittar inte/runkar inte. Vi har vårat sex gemensamt och ingen av oss lider av det - faktiskt.

Om han går med på det, så "tvingar" jag inte honom, utan jag säger hur jag vill ha det, precis som min sambo inte vill att jag sexcamar med folk, för där rör du ju ingen heller så det kan ju inte vara otrohet? ändå är det MÄNGDER som inte accepterar det. Att vuxna människor sitter och dumförklarar folk för att man känner olika är konstigt.

"bättre att han runkar än går till ngn annan" alltså, vad är det för sak att vräka ur sig?
    "missunna honom inte en skön stund" - nej, men missunna då inte den partner när den vill ha sex med någon annan.

Alla människor gör det som passar sitt förhållande. Att klaga på det är löjligt - sen behöver absolut inte alla dela åsikter givetvis.

Till ts,
    Om ni har kommit överens om att han inte ska göra detta och skiter i det får ni helt klart prata om det och försöka lösa det, annars gå skilda vägar.
    Lycka till! 

• Anonym (sluta.)
    pluralfamilj skrev 2012-02-06 21:24:29 följande:
    men onani går liksom inte att resonera om som en olikhet... onani är något högst naturligt, det pågår från LÅNGT innan vi har några sexuella preferenser och är ett sätt att känna sin kropp, göra sig fri från sexuell frustration eller bara leka... i en relation är det ALDRIG ok att hindra den andra från att TÄNKA eller TA PÅ SIG SJÄLV! det är inte ok att äga en människa på det sättet.

däremot skulle man kunna ha synpunkter om porr var inblanadat eller låt säga att  det skedde 14 gånger om dan och andra saker/sexliv blev lidande, det är en helt annan femma! då har killen förmodligen problem...
    Jag förstår vad ni menar, men återigen - jag har varit fullkomligt ärlig om detta vilket betyder att jag absolut inte hindrar honom. Han får göra vad han vill, men jag kommer inte stanna med honom om han glor på porr.
  • Anonym (sluta.)
    Yuna skrev 2012-02-06 21:24:39 följande:
    Så du ser aldrig på någon annan? Du fantiserar aldrig om någon annan? Du tittar inte på film och tänker "Gud vad sexig han den där skådespelaren är"? Du tittar aldrig någonsin på andra män i verkliga livet? Om du ser en riktig snygg manlig underklädesmodellaffisch så tittar du inte på den utan tittar automatiskt bort?

Vad är det för fel på dig som tycker att det är otrohet att han ens tittar på andra? Det är respektlöst om han gör det när du är bredvid, men att uppskatta att det finns vackra människor i denna värld är helt normalt och sunt.

Går du runt och tittar alltid ner i marken eller? För hur kan du annars se till att du aldrig tittar på en annan man än din partner?
    :)

Givetvis ser vi andra människor och givetvis tycker vi det finns snygga personer.. Att sedan fantisera om dem sexuellt alt. se dem nakna är en helt annan sak.

Bryr mig itne ett dugg om min sambo ser halvnakna tjejer på film med mig, vi kollar på porr tillsammans men på varsitt håll känns det inte okej, och detta är han väl införstådd med och jag tvingar inte på något sätt.

Nej, jag onanerar inte och nej jag fantiserar inte om andra. Däremot när vi har sex kan vi "fantisera" tillsammans att vi är flera osv.

Vi har även trekanter då och då.

• Anonym (sluta.)
    Anonym (Asroligt) skrev 2012-02-06 21:32:50 följande:
    Först och främst, TS verkar vara en sadist som förtjänar att leva i ensamhet. Och du som skrev det här, hur fan kan du dra paraleller mellan att sitta i ett hörn och runka, och typ strippa/pulla i webcam (eller vad du nu tycker räknas som "sexcama"), det är ju för fan som att jämföra äpplen och päron, din sjuka lilla människa. Alltså jag förstår inte,hur fan..alltså, va? Låter det rimligt i dina öron eller? Det är som att jag skulle vara lite hungrig hemma,och så komma fram till min sambo i ge henne en riktig jävla karatekick i magen,och så säga "nämen jag fick lite ont i magen, rätt ska vara rätt, jämställdhet, bra skit,jafyfan. Och säg nu för faaaaasiken inte att det DÄR låter rimligt i dina öron,för då tappar jag allt hopp om mänskligheten :D
    sjuka lilla människa? jisses!
    Han bryr sig inte ett dugg om detta, och vi får väl leva som det passar oss utan att bli kallad sjuk?

Det är precis samma sak enligt mig, du rör ju ingen annan vilket enligt andra är enda gången det är otrohet. 
  • Anonym (sluta.)
    Yuna skrev 2012-02-06 21:35:14 följande:
    Så nu heter det "om han glor på porr"? Vad hände med "om han [ens] tittar på andra"? Insåg du hur idiotiskt det lät?

Så nu är det bara porr han inte får titta på? Eller får han fortfarande inte onanera, fantisera om andra eller titta på andra? Och är du 100% avhållsam från alla nämnda aktiviteterna själv, då?
    Tittar på andra går ju inte att undvika, att fantisera eller se på folk i sexuella sammanhang är för mig helt annorlunda.
    Jag är 100% avhållsam för alla nämnda aktiviterna själv :) 
  • Anonym (sluta.)
    Yuna skrev 2012-02-06 21:37:10 följande:
    Vad i... trekanter, helt okej. Titta på andra på gatan, inte okej.

Alrighty then. Bry dig inte om mig medan jag tillkallar männen i vita rockar.
    vartifrån har du fått "får inte titta på andra på gatan" ?

Vi delar vårat sexliv, med fantasier, fler folk, porr osv.
    Vi gör det bara inte på varsitt håll. Vad är såå hemskt med det att jag förtjänar att höra massa skit från er? seriöst?

Vi lever hur vi vill och det passar oss utmärkt, vi har varit ett par i 6 år och vi är precis som andra förutom att vi inte sexar på eget håll. 
  • Anonym (sluta.)
    zariaza skrev 2012-02-06 21:41:40 följande:
    Orkar tyvärr inte läsa igenom hela tråden så denna fråga kanske redan  har ställts:

Ställer du upp VARJE gång din partner vill ha sex med dig? Om inte verkar det ju konstigt att han inte får tillfredställa sig själv när han är kåt...

Men å andra sidan.... som sagt, alla har sin gräns, och även om det för mig verkar galet att man inte får onanera så är det inte min sak. Och när man drar gränsen i ett förhållande för vad som är otrohet så har man antagligen kommit fram till nånting tillsammans. TS verkar ju ha gjort detta tydligt, och mannen i förhållandet verkar ju ha godtagit det eftersom han är kvar i förhållandet. Så han var nog väl medveten om att detta skulle anses som ett övertramp och ett svek, och ändå valde han att göra det. Så jo, även om det är galet för mig, så kan jag se det ur TS synvinkel.. 
    Tack för att någon förstår utan att kasta skit på folk som inte har samma åsikter.
  • Anonym (sluta.)
    liddellpower skrev 2012-02-06 21:46:56 följande:
    Jag gick med här nu bara av en enda anledning och det var att kommentera den här tråden för jag måste bara få detta ur mig, tänker inte gå under "anonym" eller nått sånt löjligt, jag står för mig åsikt.

Du min vän, är ju fullkomligt jävla råblåst. Jag hoppas för guds skull att du gör slut med honom så hans lidande kan ta slut. Onani är något så naturligt som att ha sex, det är inget konstigt och det är människor som du som skapar obehagliga tabun som begränsar människan i samhället. Människor som du borde förpassas till en lämpligare plats, som tex.. Ett vakum. Herregud människa! LEV!    
    Dåså, om det är SÅ naturligt att ha sex borde din partner rimligtvis få ha sex med andra.
    Varför är det okej att neka sin partner en annan människa? Du bestämmer väl inte över honom?

Tycker man kan använda exakt samma resonemang där, varför är det så okej med monogama förhållanden? Vad ger dig rätten att bestämma vem din man ska ligga med?

hade du blivit uppvuxen med att det är okej att din partner ligger med flera hade du antagligen inte brytt dig ett dugg om det, så varför gör du det nu?

(förutsatt att du gör det förstås) =)
  • Anonym (sluta.)
    MagicQueen skrev 2012-02-06 21:58:16 följande:
    Är det inte bättre han sitter hemma och runkar än att gå ut och träffa nån tjej som han har sex med !?!?!

Alla har väl ett behov av att tillfredsställa sig själv, varesig man har partner eller ej, ni som säger emot, då blir jag förvånad... 
    Fast vad är det där för resonemang?
    Det är väl bättre att du gör allt din man ber dig om så att han inte är otrogen.

Så kan man ju inte säga, att man måste gå med på något bara för att ens partner inte ska vara otrogen.

Jag har berättat min ståndpunkt för min partner, han har gått med på det och tycker inte att det är konstigt alls. Varför gör jag då fel?

Det är som att ni ska ha ett troget förhållande, ni båda är överens om det, men sedan bryter han det. Är det då DU som har gjort fel? ni var ju överens.
  • Anonym (sluta.)
    Skaylar skrev 2012-02-06 22:02:08 följande:
    Jag tycker de är fel att förbjuda någon att runka och blir så förbannad att hon kastar ut honom pga de men varför skriver alla det på ett sånt otrevligt sätt ?! Har inte iofs läst hela tråden men han måste ju ha vetat att hon inte ville att han skulle göra de och om han inte visste de så är hon ju ännu mer hemsk. Men jag förstår inte varför man måste skriva de på ett otrevligt sätt ?!?!
    Vill bara klargöra att det inte handlar om några förbud. Glad

Förövrigt håller jag med dig.
    Alla människor har olika åsikter och det är väl bara att acceptera snarare än att vara elak. 
    Anonym (Seriöst?) skrev 2012-02-06 21:59:48 följande:
    haha o nej din stackare, jag tror du får göra slut med den killen och hitta en som inte gör så! oh wait... alla gör det!  Du kan väl inte va seriös med detta inlägget? isåfall rekommenderar jag att du blir nunna, de är det enda sättet! 

Sen kan du ju bara vänta 10min så e grabben fit for fight igen, så vad är problemet?
    gah herregud... 

Säger än en gång att jag tycker verkligen synd om dig om du är seriös med detta totalt urfåniga inlägg!

Over and out
    //Ninjafisk 
    Alla?

Svar på tråden Den jäveln runkade!