Inlägg från: Strictlybusiness |Visa alla inlägg
  • Strictlybusiness

Den jäveln runkade!

Jag satte mig ned och läste alla inlägg samt vad TS skrev. Och det här låter som min brors fru rakt igenom.

Beteendet låter som borderline utan tvekan.

Att kunna sitta tillsammans med sin partner och kolla på TV kan vara ett enkelt redskap för dem flesta att slappna av. Men inte för alla, för det finns nämligen vissa som kan hitta skäl att anklaga för otrohet eller dylikt där med.
    Han/Hon är snygg, lite avklädd och då blir det problem (Fortfarande i tv apparaten).

Att killen runkar är INGET att bli arg över, och absolut ingenting att bryta ett förhållande på.
    MEN, det är en jävla bra rekommendation för den mannen att fly medans dörren är öppen.
    För han skulle må så mycket sämre i ett förhållande med DIG (ts). Och han skulle definitivt inte få utvecklas mentalt.

Vad jag menas med utvecklas mentalt, är att förmodligen så är det väl du som drar i alla trådar (ts) i förhållandet.
    Och du skapar en s k "standard" över vad som får och ej får göras.
    Och om du har gjort något som kanske din man anser vara likadant, då sätter du en standard på det.
    Vad jag menar med det är t ex.

TS
     - Nej, jag kollade inte på porr när jag onanerade

offer
    - Men du onanerade fortfarande

TS
    - men det är inte samma sak.

Det är att sätta en olik standard av något som faktiskt är samma sak.
    Sen betyder det inte att du har onanerat, men du kanske borde. För att släppa ut lite utav det där kontroll mongot som finns inom dig.

Sedan läste jag också att någon skrev att man inte ska ifrågasätta någon annans syn på saker...?

Det var nog det dummaste jag har hört.
    Det är allt vi gör idag, vi ifrågasätter saker och ting, så har vi gjort bak i tiden också, det till hör framtid och historik.

Vi ifrågasätter syn på människor, när det gäller rashatare eller dylikt.
    Vi ifrågasätter näringsinnehåll när det gäller mat.
    Vi litar inte blint på folk längre, och det gäller bara inte produkter eller politiker eller annat.

Det gäller allt. Har du vriden syn på saker och ting så ska inte folk rätta sig efter dig. Du ska se till att rätta dig efter vad som kallas normalt.

Ja, och vad är normalt?

Normalt är ingenting du kan sätta på fingret. Det kommer du överens med om din partner. Om han är lika vriden som dig, så är det otrohet att runka. Men jag tvivlar starkt på att han tycker det. Då är det helt plötsligt onormalt.

Makes sense?

Jag har varit i flera olika förhållanden och likaså stött på ett kontrollfreak, där jag inte fick titta på Gladiatorerna pga lättklädda kvinnor förekom ganska ofta.
    Om jag nu tittade, så kallades det otrohet.

Jag vek mig givetvis den första stunden med att göra just detta, och försöka då bygga upp hennes självförtroende. Ack vilket misstag, har det gått så långt att man är så sjuk i huvudet så att man blir arg över sådana saker. Så är det ingenting gemene man/kvinna kan ordna med de få verktyg vi besitter.
    Utan, som någon sade innan, sök legitimerad hjälp.

Offtopic:

Jag hoppas du inte inleder ett förhållande innan du lärt dig hur man ska bete sig i ett förhållande.

Nu ska jag ta en runk! 

• Strictlybusiness
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-07 14:54:21 följande:
    Så jag är inte ärlig? Jag har förklarat ett antal gånger om att jag tar upp frågan innan vi hinner bli intima. Om din man skulle tända på att titta på likskändning skulle han troligen inte berätta det så tidigt, även om han anar att det skulle påverka ert samliv.
    Det finns inga vattentäta sätt att inleda en relation och det finns tusen anledningar att avsluta en påbörjad. Mina anledningar är inte sämre än dina. Jag förstår inte varför du blir så upprörd över att jag vet vad jag vill. Det har kvinnorörelsen arbetat för länge nu, att kvinnor tar för sig av det de vill ha.    
    Men är du frisk människa, jämför du likskändning med en dialog om onani... Du har ju ganska sjuk syn på saker och ting.

Det är rätt som den andre personen säger.
    Om du inte snackar om din inställning mot onani tidigt in i förhållandet med en man, så kan du inte klaga på att personen inte är den du sökte efter. För om du vill ha svar tidigt, så ställer du frågor tidigt.

Svarar på det någon annan skrev:

Onani är normalt, och anledningen till varför man inte har porr ute på skrivbordet, eller snackar om det. Är för att det är väldigt privat. Vissa kan snacka om det öppet, andra inte.

Att slänga ut sin man för det, är sjukt. Om du vill hitta någon som inte onanerar, så räcker det inte bara med att du dejtar helt normalt, du får nog breda ut ditt sökfält till något som är lite mer "konkret".
    Dvs att du öppet söker om personer som vägrar ta på sig. 
    När du väl fått en siffra på de män som inte tar på sig, då kan du börja samla in de egenskaper du söker förutom den du garanterat har.

Och tro mig, när man börjar söka efter den heliga gralen, så blir man missnöjd.

En gång i livet ville jag ha en primadonna med stora rattar, perfekta objektet att visa upp och sa aldrig nej till någonting. Sen växte jag upp och insåg att sådana ting är omöjligt, utan man får helt enkelt ta vara på de godsaker som personen erbjuder, och ge lite rum och tålamod åt det som inte direkt gillas.

Men att avsky någon så djupt så att man kastar ut den personen, wow :)

Helt plötsligt är nog inte onani något som bör pratas om, tror nog det är det som finns mellan öronen på dig lille tant

• Strictlybusiness
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 16:45:42 följande:
    Det är inte en läggning. Det är en störning som du borde söka hjälp för. 
    Det blev en läggning för att det visade sig vara en hel del som avskydde sex.

Men det betyder inte att det är en läggning biologiskt sätt.

Biologiskt är vi skapta för att ha sex för njutnings skull och att reproducera oss.
    Nu kommer någon väl snacka om homosexualitet också, ja det också. Homosexualitet har funnits tok länge. Så försök inte dra in homosexualitet i denna redan tragiska diskussion med en ensam tant.  
Svar på tråden Den jäveln runkade!