Anonym skrev 2012-02-25 15:18:00 följande:
Alla som säger onani är ett BEHOV, förklara?
djur onanerar inte! Endast tar på sig om dom behöver sprida lukten för att locka till sig parare. Djur har enbart sex under fertila perioder. Och utävar ingen onani dagligen. Varför skulle vi människor behöva det? Varför ska vi slösa med njutning och lust som skulle kunna användas bättre? Tex ha sex med den man lever med och älskar få harmoni i relationen, få närmare relationer byggda på mycket närhet,, för att göra barn, visa närhet kärlek till den som lever med en.
men nej detta samhälle ska alla tänka på sin lust, sig själv, sin framtid, sin egna lycka.... Sig själv sig själv sig själv..
Hmm konstigt med alla skiljsmässor och olyckliga människor och singlar eller hur?
vart tog det där göra andra lyckliga och göra saker för andra vägen?, vara osjälvisk, ödmjuk och inte bara köra my way or the high way.
tycker folk är sorgliga som är så egoistiska hela tiden och bara tänker på sin egna njutning. Det ska vara gemensam njutning, gemensam glädje, gemensam lycka.
för att för mig är det ovanligt att känna lycka och glädje ( skratta ensam är inge roligt tex)utan dom jag älskar, jag kan inte njuta utan att dela det med någon, jag vill inte leva ensam och bara för mig. Jag lever för min familj, mina barn och folk omkring mig.
men jag kanske är den siste osjälviska människan här??
Du sov under bilogin va? Eller skolkade du?
Annars hade du lärt dej att människan är den enda som njuter av sex och onanerar.
Men varför inte skita i vad andra eller din man gör, onanera inte du men låt andra göra som dom vill!