Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

Den jäveln runkade!

Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-08 11:20:03 följande:
    Mitt val att vara ensam i stället för att tvinga någon? Jo, det är ju rabiat. Och TVÅNG.
    Nej men det faktum att du skulle dumpa en man som ärligt talar om för dig att han vill kunna onanera är TVÅNG! Psykisk tvång. 
    Låt bli att onanera eller så dumpar jag dig, till och med du måste se att det är tvång. 
    Vill du att jag ska tycka att du är äcklig och inte vilja att du rör vid mig? DET är tvång.  
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-08 11:33:18 följande:
    Alla relationer har sina villkor och begränsningar.
    Rätten till den egna kroppen, som att onanera, bör inte ingå i några villkor eller begränsningar. 

• Fidelis ad urnam
    NPeters skrev 2012-02-08 11:35:19 följande:
    För att klargöra lite, jag anser inget är fel i ett förhållande, vare sig förbud eller motsatsen så länge båda parter är med på det.
    Det finns förhållanden där ena parten vägras kontakt med sina vänner. Båda går med på det, för parten som tvingas avsäga sig kontakten är nykär och går med på vad som helst. När den samme sedan vaknar upp ur kärleksdimman och inser hur låst denne är kan det vara försent. Det går inte att bryta sig loss. 

Visst förstår jag att det finns män och kvinnor som går med på att avstå onani för att hjälpa personen de förälskat sig i. Men om det längre in i relationen framkommer att den samme vill ha sin rätt att röra vid sin egna kropp så ska detta inte avfärdas med ett "då äcklas jag av dig" (säger inte att du skulle säga så) eller "då har vi ingen framtid tillsammans".
    Ljuger han inte utan pratar om sin önskan att få onanera så ska det ses som respektfullt mot den som ogillar onani. Det visar på ärlighet och respekt.  
  • Fidelis ad urnam
    NPeters skrev 2012-02-08 11:52:05 följande:
    Om man ändrar sig kan man väl bara diskutera det igen?
    Exakt. 
    Men det finns en medlem i denna tråd som påstår att om hennes kille skulle ändra sig efter en tid och ta upp till diskussion att han faktiskt vill få onanera så skulle hon fråga honom om han vill att hon ska äcklas av honom. Sedan skulle det troligen ta slut. 

• Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-08 12:09:47 följande:
    Är det inte en diskussion? Att man kommer överens om att göra slut på grund av ändrade förutsättningar*? Är det bara en diskussion om jag ger med mig?
    Jag kommer aldrig ha någon förståelse för hur man kan göra slut med någon pga onani (såvida personen inte väljer onani före närkontakt med partnern). 
    Du kommer aldrig få mig att förstå hur du resonerar.
    Och diskussion. Du skulle fråga om han vill att du ska tycka att han är äcklig och inte vilja att han rör vid dig. Mycket till diskussion  
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-08 12:13:38 följande:
    Så en diskussion måste leda till att den som tar upp ämnet "vinner"? Eller kan det vara en diskussion där man lägger fram sina ideer och en part fortfarande känner likadant som förut efter man diskuterat klart?

Med dig är det döfött från det han öppnar munnen. Det finns ingen chans för honom att vinna (ja förutom det faktum att han slipper dig kanske). 
    Döfött.  
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-08 12:20:49 följande:
    En asexuell person kommer inte plötsligt på att den har sexuella behov, om du nu inte visste det. 
    Att du inte har sexuella behov bryr jag mig inte det minsta om, att du inte kan leva tillsammans med en person om denne uppvisar sexuella behov förstår jag däremot inte. Så länge han inte försöker tvinga dig till sex, vad är problemet?  
    Men men, jag kommer aldrig förstå dig och jag förväntar mig inte att du ska hålla med mig.  
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-08 12:29:44 följande:
    Vad skulle en man med sexbehov få ut av att vara ihop med mig? DET vore väl grymt! Ska jag kanske låta honom ha sex med andra?
    Nej, men låt honom runka. 

• Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-08 12:34:49 följande:
    Så jag ska vara ihop med någon som är dömd att aldrig få ha sex, men han får runka? Tror du mannen gillar det arrangemanget?Är det inte enklare att hitta någon som inte är intresserad av sex?
    Att få runka kanske är allt han vill göra. Han kanske inte är intresserad av sex men finner en njutning i att få runka.
    Strunt samma, du har säkert hittat någon eller kommer att hitta någons om ser på sex på samma sätt som dig och det är ju bara bra.  
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-08 12:46:24 följande:
    Eftersom det är vad jag i två dagar beskrivit för dig att jag önskar hitta så fattar jag inte riktigt vad ditt patos gällt.
    patos?
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-08 12:53:03 följande:
    affekt
    Ah ok. Jag har inte diskuterat detta med större inlevelse eller med mer känslor än någonting annat jag diskuterar här på FL. 
    Tycker inte att någon har rätten att bestämma över någon annans onani, det står jag fast vid.
    Men då diskussionen mellan dig och mig varken ger någonting eller leder till annat än rundgång så försöker jag avsluta den. Den är meningslös. 
    Ser det dock som ett gott tecken att det i denna tråd finns få av just sådana som dig. 

• Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-08 13:03:20 följande:
    Asexuella är ca 1% av befolkningen. Såklart finns det få i tråden.
    Okidoki
  • Fidelis ad urnam
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-02-09 10:42:31 följande:
    Man måste inte gilla sex eller onani, man får hata det om man vill, det rör mig inte i ryggen. Problemet är att vissa vill sätta sig till doms över ANDRAS rätt till onani.
    Exakt. 

• Fidelis ad urnam
    Farbror6 skrev 2012-02-09 11:23:14 följande:
    Qruiser är ju en plats för bögar....Är det en lösning för de som onanerar?
    Qruiser är en sida för alla. Oavsett man är homo-, bi-, trans-, hetro- eller whateversexuell. 

• Fidelis ad urnam
    Farbror6 skrev 2012-02-09 13:02:26 följande:
    va faan dillar du om! Qruier är den största Gay-siten i Sverige.
    Jag har varit medlem där och jag är då "bara" bi. 

Qruiser är Nordens största community för Dig som är homo, bi, trans, queer samt för våra vänner.

• Fidelis ad urnam
    Anonym skrev 2012-02-20 13:04:39 följande:
    Jag håller med ts jag är inte assexuell. Däremot över sexuell, och runkar min partner blir jag exremt besviken....jag vill ha sex ioxh vill han inte ha det med mig ska han inte runka heller.....
    Hur ska han kunna ha sex med dig om du t.ex. inte är hemma?
    Du äger inte din mans sexualitet.  
  • Fidelis ad urnam
    Anonym skrev 2012-02-20 14:25:27 följande:
    om jag inte är hemma får han väll hålla sig? Folk onanerar väll inte på jobbet, eller hemma hos folk eller när man har gäster?
    Då har man alltså förmågan att vänta utan att det är en kris eller hur?
    och nej jag äger inte hans sexualitet han har ett val, ha mig, ha sex och vårt liv, eller bo själv runka eller bo med någon annan?
    jag tvingar inte honom att vara ihop med mig, han är fri att gå vilken dag han vill men så länge han stannar så är mina vilkor så, precis lika självklara för oss som inte vara otrogen, inte behandla varann illa och respektera och acceptera varandra. Det är ingen fråga om att tvinga någon till något, han är helt med på noterna.
    Ha ha ha. Du måste vara en underbar person att leva med. 
Svar på tråden Den jäveln runkade!