• Emeli

Adoptera från Slovakien.

Rent allmänt kan man säga att det bättre att vara lite överdrivet försiktig när det gäller bilderna. Det gäller alla länder.

Det är ju inte nödvändigt att man har bilder på sina husdjur. Det är svårt att veta hur de uppfattas. Om hunden råkar fastna på någon utomhusbild är det antagligen inte så farligt, men om samme vovve ligger i soffan är det kanske inte så bra. Familjesammankomster är trevliga, men sådana bilder kan uppfattas som röriga. Det kan vara svårt att förstå vem som är vem på bilden. För säkerhets skull inga bilder där det finns alkohol. Kolla med BFA om det är OK med gruppbilder där släkten är med. Passa på att ta utomhusbilderna när det är vackert väder och fortfarande är vackert med blommor och löv på träden. Semesterbilder brukar vara OK. Om ni har ett fritidshus är det bra om det finns några bilder därifrån. Tänk bara på att ni inte är för lättklädda på bilderna. Se glada, snälla och lyckliga ut på bilderna.   Gör gärna något på bilderna, men undvik bilder där ni kan missuppfattas som städhjälpen.
  • Emeli
    strawberryshortcake skrev 2012-09-03 17:57:42 följande:
    Vi fick utdraget från riksarkivet idag. Det saknades födelsetid för samtliga föräldrar (alltså min och min mans föräldrar) så jag måste ringa och beställa nytt.

För födelsetid innebär väl klockslag, inte datum bara?
    Nej, det måste räcka med datum.
Svar på tråden Adoptera från Slovakien.