Kluven... Behöver tips o råd...
Jag har stora beslut att ta.. och jag vet inte åt vilket håll jag ska tänka ens. Jag älskar mina barn, över allt annat.. Det är inga tvivel om det..
Jag och min sambo har hittat ett hus, ett hus som jag/vi direkt vi var och såg på det föll för, pladask, det är mitt drömhus, jag har alltid velat bo så, att få ge mina barn en uppväxt på ett så fint ställe vore helt underbart! vi var så lyckliga att äntligen ha hittat DET huset... Nu till problemet, det ligger precis utanför kommungränsen, mina barns fäder bor i andra kommunen (den vi bor i nu) och skolskjuts mellan städerna är tydligen inte möjligt.. Ena pappan säger att om jag flyttar från kommunen kommer han kräva att vårt barn ska bo hos honom på heltid, den andra var väldigt tillmötesgående och var redo att lösa v.v boende.. Vad gör man? Jag vill ju såklart inte träffa mitt ena barn bara på helgerna, separera bröderna och "överge" mitt barn... Men samtidigt så vill jag inte ge upp mina drömmar om att bo DÄR.. Jag är ingen stadsmänniska och mår inte bra av att bo mitt i smeten där jag bor nu, och inte min sambo heller.. Vad är det bästa i en sån här situation? Det tar emot så in i bomben att "ge upp" mitt barn, men vad mår alla bäst av i längden? Shit så svårt det här är!
Nån som har några råd o tips?
OM jag skulle flytta skulle jag såklart göra allt i min makt för att ha sonen som isf har boendet hos pappan på helger/lov/lediga dagar så mkt som möjligt..
Jag har försökt vinkla det här på alla sätt, och å ena sidan känns det ju såklart som jag överger barnet, men å andra sidan känns det som jag kan ge barnet mer kvalitetstid... inget är förstås optimalt för varken barnet eller mig eller pappan, hur fasen ska man veta vad som är det bästa i en icke optimal situation?
(Det är fem mil mellan där pappan bor och huset vi har hittat)