• YummyMami

Ni som kan persiska, arabiska och andra språk där omkring HJÄLP

Jag har en hund som heter Kitoss, det ska va persiska tydligen. Jag har köpt hunden av en kvinna som köpte den i sin tur av en kvinna som var persisk? Kan man va persisk? Trodde de va språkgrupp tillhörande Iran. Hon bytte namn på hunden till *** Jag bytte tillbaka till Kitoss när jag fick höra namnet, för den va så fin. Men jag kan inte låta bli att fasas över tanken att om min lilla pojke heter "hundjävel" eller dyl..

Så ni som kan, vad betyder Kitoss? 

Blogg, har cancer eller nåt.. nertystad.bloggplatsen.se
  • Svar på tråden Ni som kan persiska, arabiska och andra språk där omkring HJÄLP
  • YummyMami

Någon? Flera av fl medlemmar har ju utländsk härkomst, eller är ihop me någon från de trakterna. Så fråga era killar/män, va de betyder ifall han persiska arabiska eller liknande till modersmål. 

• YummyMami
    Tungan ute Undra om jag borde starta en provocerande tråd och hänvisa till denna tråd, något om "arabjävlar!"... Då skulle de trilla in svar och kanske någonstans där skulle även svaret om vad kitoss betyder komma

*Smider onda planer... *
  • angeiica

Du kan ju säga att det är finska ;p kitos betyder ju tack.

på arabiska är kelb en "grov" svordom som betyder nått med hund. svårt att förklara när det har sån mesig betydelse. :p

• angeiica

Ja så hundjävel är de nog iaf inte på arabiska. ^^ de va de jag ville ha fram. haha

• YummyMami
    angeiica skrev 2012-02-06 20:39:48 följande:
    Du kan ju säga att det är finska ;p kitos betyder ju tack.
    på arabiska är kelb en "grov" svordom som betyder nått med hund. svårt att förklara när det har sån mesig betydelse. :p
    Kiitos på finska låter nästan som Kitoss (är finska), kelb säger man inte i alla fall om doggen min

Men skillnaden är rätt så stor mellan Kiiiiiitos och Kitosssss

Håller tumme för fler svar!

• Afrodisiac

Mina iranska vänner säger att det inte finns något persiskt ord som hetr Kitoss, oavsett stavning

• Ervin Rommel

Betyder ingenting på persiska, Kitoss eller Cheetos är ett varumärke av cheese-flavored cornmeal snack som vi köpt i Iran och är mycket populär mellan iranier. så det  är och en sak till vi har 2 populär namn för hundar de är- Zombee ( en hund från japanska Animation serie) och Bokiveg ( en hund från Amerikanska Lucky Luke serie)

• YummyMami
    Ervin Rommel skrev 2012-03-28 16:24:03 följande:
    Betyder ingenting på persiska, Kitoss eller Cheetos är ett varumärke av cheese-flavored cornmeal snack som vi köpt i Iran och är mycket populär mellan iranier. så det  är och en sak till vi har 2 populär namn för hundar de är- Zombee ( en hund från japanska Animation serie) och Bokiveg ( en hund från Amerikanska Lucky Luke serie)
    Så det betyder typ ostbågar? Eller märket i alla fall? Passar han bra, han är lite knäpp på sånt!
    Blogg om cancer och med tecknade nakenbilder dyslexiamaniac.bloggplatsen.se/
Svar på tråden Ni som kan persiska, arabiska och andra språk där omkring HJÄLP