• Anonym (OROAD)

Mens & Negativt test ändå gravid

Hej.
    Idag skulle jag egentligen inte få mens men den kom som ett brev på posten och i det låg det ett negativt gravtest.

Men min fantastiska magkänsla säger ändå någonting annat. Kanske pga. alla konstiga saker som händer med och i min kropp. Är jag sjuk? Eller skengravid?

Såhär:
    Några dagar innan min ÄL 23 Jan fick jag väldigt ömma bröst och de blev betydligt mycket större. Och dom har fortsatt ömma och bli större nu i ca.3 veckor.

1 vecka efter ÄL började det göra ont,dra, slita, krampa i vänster äggstock. Ibland i den högra, även i hela magen. Och det har det gjort nu i 1 vecka.

Idag fick jag mens(enligt beräkningarna), Började med mens värk som bara den och det kommer massa blod, men det har inte slutat att göra ont i den vänstra äggstocken för det.

I dagsläget har jag ca.21 dagar mellan min mens, alltid annars förut haft 31. Jag brukar inte få mens värk på det här viset. Aldrig att det ömmar i brösten. Och har aldrig känt någonting tidigare i äggstockarna.

Har även rapat ovanligt mycket, hicka,Yrsel,Ont i ryggen. Till och från väldigt mycket aptit och vissa dagar ingen alls och känt mig allmänt uppblåst i magen."Känt att det är någonting som inte stämmer"
    Vanligtvis är jag väldigt nonchalant mot saker som besvärar i kroppen, inte sån där kännare. Därav min oro eftersom jag har inte bara lite huvudvärk när jag skriver Yrsel, utan ibland när jag ställer mig upp försvinner hörseln och det blir svarta prickar i hela luften.
    Jag har testat med sån där sticka man köper från Tradera.

Någon som känner igen sig i någonting här ??

• Svar på tråden Mens & Negativt test ändå gravid
  • Anonym (1)

Jag trodde varje månad innan jag blev gravid att jag var gravid. Hade alla graviditetssymptom tyckte jag. Den månad jag verkligen blev gravid tänkte jag "äh jag inbillar mig som vanligt, så det är säkert inget."
    Tog ett test i vanlig ordning och fick ett starkt plus. Tror inte du är gravid om du fått mens. I så fall är det kanske ett tidigt missfall.

• Anonym (OROAD)
    Anonym (1) skrev 2012-02-06 19:44:05 följande:
    Jag trodde varje månad innan jag blev gravid att jag var gravid. Hade alla graviditetssymptom tyckte jag. Den månad jag verkligen blev gravid tänkte jag "äh jag inbillar mig som vanligt, så det är säkert inget."
    Tog ett test i vanlig ordning och fick ett starkt plus. Tror inte du är gravid om du fått mens. I så fall är det kanske ett tidigt missfall.
    Oj,men vilken rolig överraskning då, hur många månader försökte du?
    Missfall är det inte, fick mest troligast ett i december, fick överjordisk smärta i högra äggstocken sen kom det massa klumpar,blödde i 4 dagar så jag tar det som ett missfall. Och det har inte varit nått liknande sen dess. Ne, jag tänkte också att får jag mens nu som beräknat så är det som det är, Men det är så underligt med den här smärtan i magen och förändringarna i brösten.. Som kom långt innan mensen dessutom.
  • Anonym (1)

Har haft avbrutet samlag under flera år och aldrig blivit gravid, men nu så skedde det. :)
    Har du gjort nytt graviditetstest än? Hur har det gått?

• Kasperina

Med tanke på att brösten började ömma FÖRE ÄL så är det osannolikt att det har med en ev. graviditet att göra.

• Flisan79

Det enda skumma är väl att du fick ont i brösten innan äl eftersom att efter äl ökar hormonet progesteron och är orskan till ömma bröst. Det är alltså vanligt att ha ömma bröst mellan äl och mens. Vissa har det dock bara ibland. Nu sist jag var gravid hade jag inte det medans jag haft det andra månader.

• Anonym (OROAD)

Anonym (1): Men oj, så det kan gå :) Vilken månad är du nu i? Nå,jag har inte vela ta ett nytt gravtest,känns som bara slöseri med test. Dessutom får det vara nån måtta på mina inbillningar. Har jag fått mens så är jag inte gravid.punkt :D Fast det känns ändå skumt i magen........

Kasperina: Haha, ja så har jag aldrig tänkt det.. Men min kropp håller verkligen på att spelar mig ett spratt bara för att vi vill ha barn nu.

Flisan79: Jasså, så det är vanligt. Men jag har aldrig haft ömma bröst förut, därför jag blev extra misstänksam på allt. Men nu vet jag om de börjar ömma efter nästa ÄL så ska jag INTE oroa mig för det. :)

Fast det är väl så, när man så gärna vill och har bestämt sig för något då ska det minsann tjorva !
    Är det inte lite väl tight att ha ÄL 7-8 dagar efter sista mensdagen ? Får det iallafall i alla mina uträkningar.

• Anonym (...)
    Anonym (OROAD) skrev 2012-02-06 20:31:25 följande:
    Oj,men vilken rolig överraskning då, hur många månader försökte du?
    Missfall är det inte, fick mest troligast ett i december, fick överjordisk smärta i högra äggstocken sen kom det massa klumpar,blödde i 4 dagar så jag tar det som ett missfall. Och det har inte varit nått liknande sen dess. Ne, jag tänkte också att får jag mens nu som beräknat så är det som det är, Men det är så underligt med den här smärtan i magen och förändringarna i brösten.. Som kom långt innan mensen dessutom.
    Men om du får ett tidigt missfall märker man inte ens av det oftast. Det sker så pass tidigt ( kanske v. 3..) så då drabbas man oftast inte av nån smärta alls o mensen kommer som vanligt veckorna/veckan därpå.
  • Anonym (OROAD)
    Anonym (...) skrev 2012-02-09 10:43:53 följande:
    Men om du får ett tidigt missfall märker man inte ens av det oftast. Det sker så pass tidigt ( kanske v. 3..) så då drabbas man oftast inte av nån smärta alls o mensen kommer som vanligt veckorna/veckan därpå.
    Oj, men undra vad det då kan ha varit? Det gjorde så himla himla ont, kunde inte stå eller någonting på en timma. Men bör det inte komma blod direkt i samband med missfallet eller kommer det tillsammans med mensen?
  • Anonym (...)
    Anonym (OROAD) skrev 2012-02-09 10:52:15 följande:
    Oj, men undra vad det då kan ha varit? Det gjorde så himla himla ont, kunde inte stå eller någonting på en timma. Men bör det inte komma blod direkt i samband med missfallet eller kommer det tillsammans med mensen?
    Missfallet (blodet) kommer i samband med mensen...så man kan få ett missfall utan att veta om att man ens fått nått. men den känslan i sidan som du beskriver va exakt den känslan jag kände tidigt i min graviditet...runt v 7 har jag för mig...Jag gravtestade mig o fick negativt men när mensen ändå inte kom så testade jag mig endå o då va testet positivt. Är i v.22 nu . Men eftersom du fått din mens plus att testet e negativt så e det ju inte samma som för mig. Men, man kan faktist ha mens trots graviditet. Men jag tycker du kan vänta en vecka typ o testa igen, om inte så bara för säkerhets skull. Men bli inte för besviken om du inte e gravid. Lycka till
  • Anonym (OROAD)
    Anonym (...) skrev 2012-02-09 11:07:43 följande:
    Missfallet (blodet) kommer i samband med mensen...så man kan få ett missfall utan att veta om att man ens fått nått. men den känslan i sidan som du beskriver va exakt den känslan jag kände tidigt i min graviditet...runt v 7 har jag för mig...Jag gravtestade mig o fick negativt men när mensen ändå inte kom så testade jag mig endå o då va testet positivt. Är i v.22 nu . Men eftersom du fått din mens plus att testet e negativt så e det ju inte samma som för mig. Men, man kan faktist ha mens trots graviditet. Men jag tycker du kan vänta en vecka typ o testa igen, om inte så bara för säkerhets skull. Men bli inte för besviken om du inte e gravid. Lycka till
    Jaja,det måste vara extremt svårt att utreda om det är ett tidigt missfall eller bara vanlig mens isåfall..  Jasså, du har känt så, men fick du blod i samband med den smärtan? det fick ju jag i 4 dagar "som mens". Men vad roligt, tjugotvå veckor låter så himla länge!:D Hoppas allt är väl med dig! Ah,tack så mycket :) Jag hatar att älska de där små strimmorna av hopp haha.. Men ja jag får se om det blir att testa igen, kanske försöker på ny ÄL och sen testar då så känns det inte så himla dumt.
    Tecken på att min kropp är ur balans,eftersom jag inte brukar ha problem med det vanligtvis, hade huvudvärk en hel dag och imorse blödde jag näsblod :/
Svar på tråden Mens & Negativt test ändå gravid