• 1979sandy

långa tjejer- vad vägde ni?

Hej!

Jag har äntligen blivit gravid efter nästan 2 års kämpande

Min största "oro" förutom allt med bebben e klart, är vikten. Jag är ganska lång, 1,84 cm och har alltid tränat mkt för att inte gå upp i vikt och känna mig större..
    Finns det några långa tjejer där ute som är gravida som vill berätta för mig hur mkt ni gick upp/vägde till slut i er graviditet? Alla kroppar är ju olika, men kan va kul att veta!   Drömmer 

• Svar på tråden långa tjejer- vad vägde ni?
  • Smulan 89

Grattis =)
    Är 1,79 och gick upp 15 kg. Vägde 84 kg i slutet vill jag minnas. Ammade inte men pumpade ur i 3 mån. Gick ner allt snabbt. Hade mina vanliga jeans när vi åkte från bb två dagar senare. Kunde ha dem hela graviditeten visserligen.

• Smulan 89
    Smulan 89 skrev 2012-02-06 20:17:56 följande:
    Grattis =)
    Är 1,79 och gick upp 15 kg. Vägde 84 kg i slutet vill jag minnas. Ammade inte men pumpade ur i 3 mån. Gick ner allt snabbt. Hade mina vanliga jeans när vi åkte från bb två dagar senare. Kunde ha dem hela graviditeten visserligen.
    Kan tillägga att jag bara fick en kula på magen. Typiskt "killmage". Blev inte "tjock" eller svullen någon annan stans på kroppen.
  • 1979sandy

låter härligt, ha samma jeans när du åkte hem?? haha.. nice!
    men då var du ju i riktig toppform innan om du bara vägde 84 i slutet, skönt för dig!

Jag tycker jag är bra form, men väger ändå 79 kg så jag kommer väl sluta på 92-93...hua..... eller mer om man har otur!!   

• Loriyana

Minns faktiskt inte. Dottern är fem år nu och har insett för länge sedan att man inte bryr sig ett skit om hur mycket man går upp i vikt när man väl sitter där med barnet i famnen :)

• sweasmamma
    Loriyana skrev 2012-02-06 20:29:09 följande:
    Minns faktiskt inte. Dottern är fem år nu och har insett för länge sedan att man inte bryr sig ett skit om hur mycket man går upp i vikt när man väl sitter där med barnet i famnen :)
  • Smulan 89
    1979sandy skrev 2012-02-06 20:28:52 följande:
    låter härligt, ha samma jeans när du åkte hem?? haha.. nice!
    men då var du ju i riktig toppform innan om du bara vägde 84 i slutet, skönt för dig!

Jag tycker jag är bra form, men väger ändå 79 kg så jag kommer väl sluta på 92-93...hua..... eller mer om man har otur!!   

Hehe, är faktiskt en typisk soffliggare som rör sig väldigt lite. Vägde runt 70 kg vid plus. Efter sonen bantade jag ner mig till 65 kg, innan det blev nytt plus. Vet inte hur stor jag blir till slutet av maj =P
  • Dragongirl

Är i vecka 34 (33+4) idag! Första barnet.

Är 180cm  lång och väger idag 77 kg, vägde 70 när jag plusssade. Får väl se vad det slutar på....

• 1979sandy

Åh, då har du inte gått upp mkt, vad härligt!

ujuj vad smala alla är   

• ldis

176 cm vägde 65 vid inskrivningen med första sonen och gick då upp 18 kg totalt. Vägde 63 vid inskrivningen nu med andra sonen och har i vecka 32 gått upp drygt 10 kg.

Hade inga svårigheter att gå ner första gången och räknar inte med att ha det den här gången heller. Det brukar räcka att föda en aktiv unge.

Svar på tråden långa tjejer- vad vägde ni?