Inlägg från: Kakandi |Visa alla inlägg
  • Kakandi

Hur länge var ni utan mens vid amning?

Är nyfiken då jag ännu delammar min son, nyss ett år fyllda och ingen mens i sikte än.
    Så jag undrar hur länge man kan gå utan mens egentligen? Eller när den kommit tillbaka för er trots amning? Ja skriv helt enkelt hur det varit för er.

Vet ju att det är så himla olika från person till person, men kul att veta om det är vanligt att vara utan mens i över ett år efter förlossning.

• Svar på tråden Hur länge var ni utan mens vid amning?
  • Kakandi

Oj vad olika det kan vara. Jag tycker visserligen det är skönt att vara utan, men jag vill ju ha tillbaka den nån gång om vi ska ha fler barn.

Så du Erika80 blev gravid trots helamning. Hade du då redan fått mens, eller bara ägglossning innan?

• Kakandi

Men vad snabbt ni fick tillbaka den. Jag har delammat sen juni förra året o ännu inte fått tillbaka min.

• Kakandi

Idag fick jag tillbaka min mens. Sonen är snart 13 månader o jag delammar ännu ganska mycket.

• Kakandi

Det har varit så skönt att slippa mensen i nästan två år om man räknar graviditet o 13 mån efter under amning. Fast jag delammar lika ofta nu. Det enda som är positivt är väl att man kan bli gravid igen om man vill det så småningom.

Svar på tråden Hur länge var ni utan mens vid amning?