Anonym skrev 2012-02-07 09:36:19 följande:
Som många skriver, intressant hit och dit. Ja, jag råkade göra fel med min sk "quiz", första gången förstår ni. Men jag ska inte förklara bort mig för det. 
Många här verkar tro att jag kräver att min sambo ska lägga sig exakt samma tid som mig, varenda dag. Det är helt fel uppfattat. Min fråga var om ni andra gör det, inte pajkastning på andra. spec mig som är så himla "krävande".
Jag förstår fullt ut att OM han inte vill sova samtidigt som mig, så gör han det inte såklart. Är ni med? Bra. Men om han själv säger att han VILL och BEHÖVER lägga sig samtidigt som jag egentligen, då är det väl inte jag som tvingar och kräver min älskade att lägga sig tidigre än vad han egentligen vill?
Jag har gått ut med hunden, plockat disken, väntat på honom osv. Listan kan göras lång. Ordagrant. Han hittar på nya saker i sin "göra lista" hela tiden, som han själv får ångest av när jag stoppar upp honom och frågar om det är nödvändigt att sortera papper efter 23 på en vardag. 
Det mest intressanta är hur alla tolkar det jag skrev och vilken dålig stämning det är, tycker jag. Jag bad er b*tterfittor hålla er undan om ni inte kunde ge ett normalt svar, inte vad jag borde göra och inte göra  

Bitterfittor? Folk har bemödat sig om att svara hur de gör och hur de är. Och i mitt fall kom jag med ett förslag på hur du kunde göra. Det står inte i trådstarten att du redan gjort som jag föreslog så det var svårt att veta. 
Den dåliga stämningen tycker jag du står för själv. Du har fått högst normala svar, att du tolkar dem som du gör får du väl hålla dig själv ansvarig för. Du kanske inte tillhör dem som bör ställa frågor i öppna forum.