• Höghus

Unga Föräldrar Snacket!

Frågan är väl hur den 20-21-åring (vuxna man) som inte bara är ihop utan dessutom skaffar barn med en högstadieunge tänker. I mina ögon är det ett långt ifrån okej beteende. Lite peddo nästan.

• Höghus

Jag skulle säga att en 25-åring och en 30-åring generellt befinner sig på en liknande mental mognadsnivå. Det är två vuxna människor. Skillnaden mellan en 15-åring och en 20-åring är däremot gigantisk. Den utveckling och vuxenblivandeprocess som sker hos människor mellan 15-20 är markant. Och först vid 21-23 är förmågor som konsekvenstänkande, empatisk förmåga osv full utvecklade. Det finns naturligtvis individuella variationer. Men jag har mycket svårt att se att en normalt funtad 20-åring skulle få något ut av att vara ihop med någon i nedre tonåren.

• Höghus

Elvis mamma: är inte ute efter att vara elak. Det är möjligt att du är undantaget som bekräftar regeln. Men i mina ögon ska 15-åringar ha föräldrar som lagar mat, betalar räkningar och storhandlar åt dem medan de är ute och ansvarslöst smakar på livet, dricker häxa, hånglar på solvarma klippor.

Svar på tråden Unga Föräldrar Snacket!