Unga Föräldrar Snacket!
Frågan är väl hur den 20-21-åring (vuxna man) som inte bara är ihop utan dessutom skaffar barn med en högstadieunge tänker. I mina ögon är det ett långt ifrån okej beteende. Lite peddo nästan.
Frågan är väl hur den 20-21-åring (vuxna man) som inte bara är ihop utan dessutom skaffar barn med en högstadieunge tänker. I mina ögon är det ett långt ifrån okej beteende. Lite peddo nästan.
Jag skulle säga att en 25-åring och en 30-åring generellt befinner sig på en liknande mental mognadsnivå. Det är två vuxna människor. Skillnaden mellan en 15-åring och en 20-åring är däremot gigantisk. Den utveckling och vuxenblivandeprocess som sker hos människor mellan 15-20 är markant. Och först vid 21-23 är förmågor som konsekvenstänkande, empatisk förmåga osv full utvecklade. Det finns naturligtvis individuella variationer. Men jag har mycket svårt att se att en normalt funtad 20-åring skulle få något ut av att vara ihop med någon i nedre tonåren.
Elvis mamma: är inte ute efter att vara elak. Det är möjligt att du är undantaget som bekräftar regeln. Men i mina ögon ska 15-åringar ha föräldrar som lagar mat, betalar räkningar och storhandlar åt dem medan de är ute och ansvarslöst smakar på livet, dricker häxa, hånglar på solvarma klippor.