Vad kostar staket?
Ett enkelt trästaket, helst i sektioner, så det är lätt att bygga ihop. Var hittar man det och vet nån vad det kostar, jag hittar verkligen ingenting när jag googlar.
Vi behöver ca 15-17 m.
Ett enkelt trästaket, helst i sektioner, så det är lätt att bygga ihop. Var hittar man det och vet nån vad det kostar, jag hittar verkligen ingenting när jag googlar.
Vi behöver ca 15-17 m.
www.k-rauta.se/Pages/Product.aspx%28Rautakesko%20Sweden%20Catalog%29
www.byggmax.com/se-sv/prod/altan-tradgard/impregnerat-virke/staket
Även Woody, Beijer byggmaterial och Coop Bygg säljer "alldeles vanliga" staket i sektioner om ca 2 m längder. Brukar oftast vara ca 80 cm höga och tryckimpregnerade.
Billigast (och snyggast) brukar det bli om man köper virke själv och bygger, men det beror ju lite på vad man vill ha för typ av staket.
Hornbach, bauhaus och liknande byggvaruhandel brukar ha staketsektioner i sitt sortiment, så hittar du inget just nu så kommer det garanterat till våren, men de har sällan allt i sortimentet på hemsidorna.
Vi byggde nytt staket förra sommaren, liknande det här, fast med 3 olika bredder på brädorna, 15 m kostade oss 1500 kr inkl. stolpskor, vitriolbehandlade för hållbarhetens skull..
Tack! Suveränt!
Kolla med kommunen om du behöver bygglov för det, om så är fallet får du plussa på ytterligare cirka 4,000 kr.
Lycka till med staketbygget!
Det beror på vilken kommun du bor i. Texten som du refererar till verkar handla om att bygga en insynskyddad uteplats,, vilket jag inte kan utläsa att frågan handlar om.
I min kommun ska man i alla fall ha bygglov för det så jag tycker inte att man ska råda någon till något som kanske inte gäller där..