• La Lola

Fel månad....

delight skrev 2012-02-07 16:34:22 följande:
    En sådan liten bebis mår väl bättre av ersättning? Det är väl mer näringsrikt?
    Japp.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Muslimska mamman skrev 2012-02-07 19:11:38 följande:
    Välling är mer mättande än mjölkersättning/bröstmjölk. Och det är nyttigt för barnen att lära sig flera smaker. Men det kan ta tid för honom att gilla vällingen, så byt till den rätta månaden och ha i lite vaniljsocker om han inte gillar smaken. För min son tog det någon vecka innan han gillade att dricka det, men han har fortfarande vaniljsocker i för att dricka det.
    Men nu snackar vi om en 6 månader bebis!
  • La Lola
    Muslimska mamman skrev 2012-02-07 19:27:33 följande:
    Ja det vet jag väl? Min son är 6 månader han med.
    Ok.
    Men fortfarande är ersättning bättre för en 6 mån bebis.
  • La Lola
    La Lola skrev 2012-02-07 19:35:50 följande:
    Ok.
    Men fortfarande är ersättning bättre för en 6 mån bebis.
    eller bröstmjölk såklart.
  • La Lola
    Muslimska mamman skrev 2012-02-07 20:36:25 följande:
    Följ vad barnet gillar även om folk pratar om att ersättning är bättre, för barnet listar ut själv vad det vill ha 
    Menar du allvar?! Förvånad
  • La Lola
    Muslimska mamman skrev 2012-02-08 16:26:34 följande:
    Farligt? Jag börjar tro att du skämtar med mig eller att du bara skriver för att du vill tjafsa. Hur många gånger ska jag behöva upprepa att han själv har börjat vägra ersättning och på BVC sade de att jag kan testa att ge gröt, puré och välling istället plus att jag späder ut puré med mjölkersättning och att jag trappar ner på vaniljsockret? Det spelar tydligen ingen roll hur mycket jag berättar att jag koncentrerar mig på min sons önskemål och tecken, för uppenbarligen är jag en sämre mamma än en som skulle tvinga på honom ersättning dag ut och dag in trots att han skriker efter annat än ersättning.
    Möjligen en dum fråga men...hur vet man att en 6 månaders skriker efter annat?Obestämd
  • La Lola
    Muslimska mamman skrev 2012-02-08 16:33:06 följande:
    Har du haft en 6 månader baby själv? Jag har läst barnpsykologi på högskola och jag känner att den kontakt jag har med min son är en kontakt där jag förstår hans önskemål. Vi har perfekta dagar och nätter, och allt han ogillar som går att ändra på gör jag för hans skull. Genom att tolka barnet och märka av vad han inte gillar, har vi lyckats antingen mötas på mitten eller ändra detaljer som gör att han trivs bättre. Det var enklare att förstå dessa saker när jag blev mamma än jag innan trodde.
    Jag har två barn. Vad nu det hade med saken att göra.
    Hur vet du vilken mat han vill ha?
  • La Lola
    Drake M skrev 2012-02-08 16:41:47 följande:
    Är det specifikt välling han skriker efter då, eller vill han ha en lammkotelett ibland?
    Jag tycker det låter helt fantastiskt att du kan tolka ditt barns behov ner på sådan detaljnivå att du vet precis vad han vill ha för mat
    Ja jag blir rent imponerad......
  • La Lola
    Muslimska mamman skrev 2012-02-08 17:25:34 följande:
    Läs ovan svar.

Tänker lämna den här fåniga diskussionen nu.
    Är det för svårt att svara på mina frågor? Ja isf kan du lämna tråden.
    Bye bye!
Svar på tråden Fel månad....