Dohgon skrev 2012-02-08 09:43:38 följande:
nu ger vi inte välling alls till våra ettåringar, men magproblem har vi gott om. min ena som har haft problem sen nyfödd och vaknar upp till 15 gånger per natt ännu. han äter inte heller gröt eller så. ersättning är hans största intag, och småäter lite under dagen och vissa dagar äter han jättemycket.
Det enda jag menar är att det finns magproblem även fast man inte ger varken välling eller gröt.
Till TS: spara den vällingen tills barnet är gammalt nog och köp en som är anpassad för 6 månader istället. tror visserligen inte det skulle vara någon fara för en måltid, men varför utmana ödet liksom =)
Jag syftade inte bara på vällingen utan den tidiga avvänjningen överlag. Dessutom är jag väl självklart fullt medveten om att magproblem existerar hos massor av människor av massor av olika anledningar. Men ni kanske ska kolla upp allergier om ni har så stora problem? Hur som helst är det ett faktum att tidig introduktion orsakar magproblem, risken mag- och tarminfektioner ökar, förstoppning är extremt vanligt alternativt att de blir lösa i magen, matvägrar etc. Det ovan har gjort är faktiskt
alla fel som öht går att göra. Då är det illa...