Se kön på KUB-ul?
Kan man se könet på KUB-ul i vecka 12?
Kan man se könet på KUB-ul i vecka 12?
Nej det är för tidigt...
Det finns ju läkare som kan se det så tidigt, men vid KUB är det ju helt andra saker i fokus och dessutom är den personalen specialutbildad för KUB och inte för könskoll...
Jag hoppades också på de, men de var för tidigt sa dom :(
Vad, lustigt!! En arbetskollega till mig sa att dom kunde se kön på hennes barn när de gjorde KUB (visserligen sa dom att det inte var helt tillförlitligt men det stämde)...
Tycker också det verkar tidigt men å andra sidan är väl könet utvecklat?
Tror nog att skulle dom vilja så skulle dom nog se vad det är för något. Tror bara att dom vill inte uttala sig så pass tidigt. Min bm sa direkt nej det är förtidigt utan ens att ha tittat.
Fick reda på att vårt andra barn var en kille på KUB ultraljud. Visserligen ville hon inte säga 100% men jag tror inte att hon sagt något utan att vara säker...
Vem har sagt vilken som helst vårdpersonal ska kunna se de? Jag är en vårdpersonal och jag ser inte de!
Vill ni att jag ska kolla frågade barnmorskan när vi pratade om kön under kub-testet. Ja sa vi och då kollade han och sa att han kunde inte se någon snopp iallafall. Han sa också att det är inte 100-procentigt för det är väldigt tidigt. Men vi har gjort både rul och könsbestämning efter det och det är en tjej så han hade rätt.
På ena KUBen kunde BM ana könet, på det andra knep bebisen ihop bena så den BM hade inte en susning till chans att se könet. Men eftersom BM var osäker på könet ville hon egentligen inte säga något, det stämde dock vad hon trodde.