• Anonym

vad händer efter utslag från kronofogden?

vad händer efter man fått ett utslag/beslut på en skuld hos KFM? får man papper där man ska fylla in inkomst och sånt direkt eller får man som jag läst på nåt ställe ett brev där det står underrättelse om sökt utmätning och en sista chans att betala? när kommer arbetsgivaren kontaktas, direkt efter utslag eller dröjer det ett tag?

• Svar på tråden vad händer efter utslag från kronofogden?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-07 17:47:35 följande:

vad händer efter man fått ett utslag/beslut på en skuld hos KFM? får man papper där man ska fylla in inkomst och sånt direkt eller får man som jag läst på nåt ställe ett brev där det står underrättelse om sökt utmätning och en sista chans att betala? när kommer arbetsgivaren kontaktas, direkt efter utslag eller dröjer det ett tag?

puffar, ingen som vet?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-08 19:52:54 följande:
    puffar, ingen som vet?
    nån måste ändå veta
  • Anonym (m)

Är inte hundra säker, men när du får ett sådant papper från KF så ta kontakt med dem och se om du kan göra upp en avbetalningsplan. De gör väl bara utmätning om du inte försöker betala? Att kontakta arbetsgivaren och göra utmätning på lönen är ett av sätten för dem att få in pengarna. Alla inblandade är intresserade att du betalar din skuld så därför brukar det inte vara svårt att få till en avbetalningsplan.

• Kari021

15/4-14 får jag ett föreläggande från Kf som lyder ansökningsavgift 300
                                                                                              ombud                    380
                                                                                              kapitalbelopp       160
                                                                                              total summa =       840

15/5-14 kommer ett utslag från Kf som lyder        processkostnad    680
                                                                                           kapitalbelopp          160
                                                                                           total summa =          840  

23/5-14 skickar Kf ut ett meddelande "skuld att betala"  totalt =      1440

tilläggas bör är att jag har en pågående löneutmätning dvs jag lever på existens min.

min undran är om detta är helt rätt o riktigt enligt alla lagar o paragrafer?

Svar på tråden vad händer efter utslag från kronofogden?