• Freksta

är klyven i hur jag ska klippa banden....

Om min dotter hade fått psykiska problem pågrund av nått familjehemmet gjort hade de aldrig mer fått träffa henne. Klipp banden och få inte dåligt samvete för det, det är din dotter och du bestämmer.

• Freksta
    Anonym (Mamman) skrev 2012-02-07 23:41:58 följande:
    Mm. Nästa gång dom sms:ar eller ringer så ska jag säga tyvärr vi är upptagna..
    Bra, få inte dåligt samvete över det. Är lättare för er att ta er vidare om ni inte har dem hängandes över er, din dotter är viktigast Glad
  • Freksta
    Anonym skrev 2012-02-08 13:09:33 följande:

Tycker du fått flera bra råd redan.

Vill du inte byta nummer så svara helt enkelt inte om du ser att det är de som ringer.

Du måste tänka på din dotter i första hand och jag tror tvärtemot flera som uttalat sig här att om ni fortsätter ha kontakt och låter dem träffa dottern så kan det skapa osäkerhet hos dottern, att hon kanske ska flytta till den familjen igen. Hon behöver få lugn och ro och få känna trygghet i att nu stannar hon hos mamma.

Om famijehemmet behandlat din dotter illa så måste du för hennes bästa försöka komma över ditt "dåliga samvete". Du, eller din dotter, har inga som helst skyldigheter mot familjen.

Ett år har gått sedan hon kom hem igen säger du och ni har har haft kontakt och träffat familjen flera gånger under det året, det är fullt tillräcklig tid för dottern att släppa taget om dem.

låter som att det är familjen som inte vill låta er få vara ifred.

Lycka till!!

Svar på tråden är klyven i hur jag ska klippa banden....