• Anonym

är klyven i hur jag ska klippa banden....

oj.. ja jag har ju aldrig varit i den sitsen...
    men hemma i ett år? jag hade kapat all kontakt för länge sen...
    det är ju bara utdragning på tiden för lillan... 
    om det inte är ngn mening att hon ska tillbaka till dom så behöver de inte ha ngn

kontakt alls med er...
    det blir bara svårare för er familj att släppa dom annars...      

• Anonym

släpp banden helt för eran dotter. dom ska glömmas så fort som möjligt så dottern kan få ett bra band med er istället. börja med att svara på så få samtal som möjligt och på det sätter skära ner. säg bara "ursäkta jag hade telefonen i sovrummet så har inte hört den sen glömde jag ringa upp"

• Anonym
    Anonym (Mamman) skrev 2012-02-07 23:41:58 följande:
    Mm. Nästa gång dom sms:ar eller ringer så ska jag säga tyvärr vi är upptagna..

Tror att det är mycket lättare om du skickar ett sms till dom å säger att ni inte vill
    ha kontakt med dom mer, å sen byt nummer så dom inte kan ringa.

Hon har inget mer med ditt barn att göra, finns ingen anledning att ha kontakt mer.   
  • Anonym

Får man fråga hur gammal ditt barn var under placeringen och hur gammal h*n är nu?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-08 12:54:05 följande:
    Får man fråga hur gammal ditt barn var under placeringen och hur gammal h*n är nu?
    Flickan är sex år nu och har bott hemma under ett år. Hon bodde i familjehemmet i två år vilket torde ge vid handen att hon befann sig där mellan det att hon var tre och fem år.
  • Anonym

Tycker du fått flera bra råd redan.

Vill du inte byta nummer så svara helt enkelt inte om du ser att det är de som ringer.

Du måste tänka på din dotter i första hand och jag tror tvärtemot flera som uttalat sig här att om ni fortsätter ha kontakt och låter dem träffa dottern så kan det skapa osäkerhet hos dottern, att hon kanske ska flytta till den familjen igen. Hon behöver få lugn och ro och få känna trygghet i att nu stannar hon hos mamma.

Om famijehemmet behandlat din dotter illa så måste du för hennes bästa försöka komma över ditt "dåliga samvete". Du, eller din dotter, har inga som helst skyldigheter mot familjen.

Ett år har gått sedan hon kom hem igen säger du och ni har har haft kontakt och träffat familjen flera gånger under det året, det är fullt tillräcklig tid för dottern att släppa taget om dem.

låter som att det är familjen som inte vill låta er få vara ifred.

Lycka till!!

Svar på tråden är klyven i hur jag ska klippa banden....