• Anonym

Muslimsk dating - diskriminerande mot svenskar

Nu har invandrarna börjar starta egna datingsidor för muslimer där vi svenskar inte är välkomna, undra om vi nu kan ropa på rasism och diskriminering som säkert hade hänt om man det fanns en datingsida för bara kristna  svenskar där ingen annan var välkommen.

Ni kan se själva, www.muslimdating.se

Rätt eller fel och är det diskriminerande?

• Svar på tråden Muslimsk dating - diskriminerande mot svenskar
  • maamacitaap

Oh buhu, det finns thailovelinks som är en sida bara för thailändska kvinnor att hitta män. Det är inte diskriminerande med en muslimsk dejtingsajt. Isf kan man lika gärna säga att helgon.se är diskriminerande för att sidan bara är riktad till människor med alternativa stilar? 

Och sen står det inget på sidan om att svenskar inte välkomna? 

"Muslim Dating är den största datingsidan för muslimska singlar i Skandinavien som söker partner för äktenskap och familj."

Det spelar ingen roll vart man kommer ifrån, islam är en religion. Vem som helst som tror på islam är muslim.  

• Anonym (finns redan)

Det finns ju datingsidor som riktar sig till troende kristna, sjundehimlen tror jag en av dem heter... Har funnits länge och ingen har skrikit om dem vad jag hört. Har du?

• Anonym

Står det uttryckligen att svenskar inte är välkomna så är det ju diskriminering men om sidan är för muslimer så ser jag inte i vad diskrimineringen ligger. Det lär väl finnas kristna datingsidor också. Jag skulle aldrig få för mig att gå in på en sådan sida men det är väl vettigt att ha en sida där religionen står i centrum om man anser att den är viktig hos en partner...

• orpon

Varför i allsin dar skulle det behövas en datingsida för muslimer för? Deras föräldrar brukar väl fixa sånt åt dem?

• Anonym (Drottning Silvia)
    orpon skrev 2012-02-08 11:24:35 följande:
    Varför i allsin dar skulle det behövas en datingsida för muslimer för? Deras föräldrar brukar väl fixa sånt åt dem?

Hahaha dagens bästa! Skål
  • Anonym
    YummyMami skrev 2012-02-08 09:47:20 följande:
    finns väll svenska muslimer? det är väll att man söker efter religion där det är som viktigaste delen hos en kommande partner. 
    Jag har då aldrig sett eller träffat en "svensk" muslim

Om de överhuvudtaget finns måste man kunna räkna dom på fingrarna.

Något måste ju hänt inom den muslimska ungdomsvärlden då det finns många muslimska dejtingsidor i nästan alla europeiska länder men även i mellanöstern.

Föräldrarna kanske inte lyckas lika bra med sina tvångsgiftermål längre
  • Anonym
    YummyMami skrev 2012-02-08 09:47:20 följande:
    finns väll svenska muslimer? det är väll att man söker efter religion där det är som viktigaste delen hos en kommande partner. 

Något måste ju hänt inom den muslimska ungdomsvärlden då det finns många muslimska dejtingsidor i nästan alla europeiska länder men även i mellanöstern.

• puss

men om du vill träffa en muslim så finns det väl andra sätt?

Ät min sidfot
  • Purpurbräcka
    Anonym skrev 2012-02-11 11:42:03 följande:

Det finns svenska medborgare som är muslimer. Menar du på allvar att du inte visste det?

För övrigt ser jag inget fel i att muslimer, kristna, buddister, veganer, folkpartister m.fl. har dejtingsajter där de kan träffa likasinnade. Tack och lov gäller diskrimineringslagstiftningen inte val av partner!
Svar på tråden Muslimsk dating - diskriminerande mot svenskar