• TESSE25

Va tror ni om sjukskrivning

Jag är i v 18 och jobbar på dagis. Nu är de så att jag har så ont i ryggen att ja knappt kom upp ur sängen imorse.

Matt i benen även när jag ätit.

Yr i mellan åt.

Kallsvettas ibland.

Trött som bara den.

Va tror ni? Kan man få sjukskrivning redan nu? Vet inte om de är förtidigt.           

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-12 13:24
    sover knappt på natten.

illamående

• Svar på tråden Va tror ni om sjukskrivning
  • solis ortus

Är du säker på att FK skulle bevilja dig ersättning? Även fast du har underlag för  bedömning sjukskrivning från läkare?

• solis ortus

Prata med in bm/sjukgymnast du kanske kan få lindring av besök hos sjukgymnast ist?

• Frontline

Låter som en vanlig förkylning så du har ju rätt att sjukskriva dig i 1 vecka redan nu.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • TESSE25

Förkylning är de inte. Ryggen har ja haft problem Me sen ja fick min son. Ja vet inte om ja ska kolla Me läkare

• solis ortus
    TESSE25 skrev 2012-02-08 15:05:19 följande:
    Förkylning är de inte. Ryggen har ja haft problem Me sen ja fick min son. Ja vet inte om ja ska kolla Me läkare
    Hur skall du annars få veta vad det är?
  • solis ortus
    TESSE25 skrev 2012-02-08 15:10:51 följande:
    Haha ja menar vara avvakta eller gå nu
    har du ont..kontakta sjukvården.Vill du inte så behöver du inte
  • Edvina

Du får besöka din bm och fråga hur du ska gå till väga. Kanske en läkare kan kolla på dig och göra en bedömning. Risken är nog att de tycker att det är sedvanliga graviditetssymtom och inte godkänner så här tidigt i graviditeten. En del har ju svåra problem men blir nekade sjukskrivning trots att det bara är några få veckor kvar.

Jag liksom du har dessa symtom, det kommer och går lite under vissa perioder av graviditeten. Börja med att vara hemma den veckan du får och sen kanske du mår bättre igen? Annars får du boka en tid med mvc läkaren. 

♥ E ♥ V ♥
Svar på tråden Va tror ni om sjukskrivning