• Anonym

Light läsk?

Jag är/varit en riktig godisråtta och druckigt alldeles för mycket läsk.

Men nu undrar jag om man drar ner på godis, kakor, läsk ja allt med socker, för att gå ner i vikt. men kan man dricka light läsk? eller är det lika illa som den vanliga läsken?

• Svar på tråden Light läsk?
  • The past is now

Nej fy..det är nog värre. De är fulla av fulsocker. Jobba åt att bli av med all läsk istället!

• Anonym
    The past is now skrev 2012-02-08 15:35:25 följande:
    Nej fy..det är nog värre. De är fulla av fulsocker. Jobba åt att bli av med all läsk istället!
    Ja min tanke är ockås att det är massa konstiga saker i.
    Men jag tänkte på helgerna och så om det är bättre att dricka lite light än vanlig.
  • IkeaKastrull

Klart man kan. Men sockersuget ökar av lightdricka.

• fjonkelina

Ja det är fulsocker i dom men det är mycket bättre kalorimässigt sett med lightläsk. I alla fall under en övergångsperiod om du är van att dricka mycket läsk. Sen kan du ju alltid övergå till smaksatt bubbelvatten för att få bort läsken.
    Vanlig läsk innehåller många tomma kalorier som sätter sig vackert runt magen,det gör inte lightläsken.

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise
  • UntilTheDark

Självklart kan du dricka lightläsk istället, du går inte upp i vikt av det iallafall. Dock innehåller det ju endel sötningsmedel vilket endel tycker är skrämmande.

• Anonym (Wildrat)

Vissa reagerar på lightläsk som att de druckit läsk med socker, dvs insulinet går upp. Då spärras fettlagren så inget kan tas ut därifrån. Det betyder att man faktiskt kan bli tjockare av lightläsk också...

• Anonym (Tränare)

När det kommer till läsken så är nog det bästa du kan göra är att hitta en energi-dryck som smakar gott (rockstar energy cola om du gillar coca-cola) och träna på kicken. Tro mig det funkar. 

• Agapi
    De är ju mycket färre kalorier (närmare noll för de flesta så vitt jag vet) så de är klart du kan dricka de och ändå gå ner i vikt. Sen är de många som säger att de får mer sötsug av fejksocker och där med inte lyckas låtabli annat. Men om du inte stoppar i dig annat extra så kommer du gå ner även om du dricker massa light.

Men de är ju alltid bättre att dricka vatten. Tänk på att mjölk och juicer osv  innehåller massor med kalorier också, så vatten är alltid bäst! Jag har varit en STOR coca cola konsument. Kunde utanproblem få i mig två liter om dagen och mer. Vid nyår slutade jag helt tvärt. Har vid två tillfällen sen dess druckit cola, men de är inte alls lika gott som tidigare. Så mitt råd är att bara gå helt av direkt och stå ut i någon vecka, sen kommer de gå utan större problem. Men kanske lättare att inte sluta med ALLT (godis, kakor, läsk osv) på en gång, utan ta bort en sak i taget och när du vant dig av med de gå över till nästa?
  • Anonym

Tack för era snabba svar :)
    Jag är så dålig på sånthär med kalorier och sånt.

Anonym (Wildrat) skrev 2012-02-08 15:40:59 följande:

Vissa reagerar på lightläsk som att de druckit läsk med socker, dvs insulinet går upp. Då spärras fettlagren så inget kan tas ut därifrån. Det betyder att man faktiskt kan bli tjockare av lightläsk också...

Det där hade jag ingen aning om.
    Anonym (Tränare) skrev 2012-02-08 15:42:57 följande:
    När det kommer till läsken så är nog det bästa du kan göra är att hitta en energi-dryck som smakar gott (rockstar energy cola om du gillar coca-cola) och träna på kicken. Tro mig det funkar. 
    Tack för tipset!
  • Anonym
    Agapi skrev 2012-02-08 15:45:49 följande:
    De är ju mycket färre kalorier (närmare noll för de flesta så vitt jag vet) så de är klart du kan dricka de och ändå gå ner i vikt. Sen är de många som säger att de får mer sötsug av fejksocker och där med inte lyckas låtabli annat. Men om du inte stoppar i dig annat extra så kommer du gå ner även om du dricker massa light.

Men de är ju alltid bättre att dricka vatten. Tänk på att mjölk och juicer osv  innehåller massor med kalorier också, så vatten är alltid bäst! Jag har varit en STOR coca cola konsument. Kunde utanproblem få i mig två liter om dagen och mer. Vid nyår slutade jag helt tvärt. Har vid två tillfällen sen dess druckit cola, men de är inte alls lika gott som tidigare. Så mitt råd är att bara gå helt av direkt och stå ut i någon vecka, sen kommer de gå utan större problem. Men kanske lättare att inte sluta med ALLT (godis, kakor, läsk osv) på en gång, utan ta bort en sak i taget och när du vant dig av med de gå över till nästa?
    Än har jag inte märkt av att sockersuget blivit värre, men kan säkert blir så.
    Att sluta med allt på en gång märkte jag var svårt :) men en sak i taget kanske skulle funka bättre.
Svar på tråden Light läsk?