Agapi skrev 2012-02-08 15:45:49 följande:
De är ju mycket färre kalorier (närmare noll för de flesta så vitt jag vet) så de är klart du kan dricka de och ändå gå ner i vikt. Sen är de många som säger att de får mer sötsug av fejksocker och där med inte lyckas låtabli annat. Men om du inte stoppar i dig annat extra så kommer du gå ner även om du dricker massa light.
Men de är ju alltid bättre att dricka vatten. Tänk på att mjölk och juicer osv innehåller massor med kalorier också, så vatten är alltid bäst! Jag har varit en STOR coca cola konsument. Kunde utanproblem få i mig två liter om dagen och mer. Vid nyår slutade jag helt tvärt. Har vid två tillfällen sen dess druckit cola, men de är inte alls lika gott som tidigare. Så mitt råd är att bara gå helt av direkt och stå ut i någon vecka, sen kommer de gå utan större problem. Men kanske lättare att inte sluta med ALLT (godis, kakor, läsk osv) på en gång, utan ta bort en sak i taget och när du vant dig av med de gå över till nästa?
Än har jag inte märkt av att sockersuget blivit värre, men kan säkert blir så.
Att sluta med allt på en gång märkte jag var svårt :) men en sak i taget kanske skulle funka bättre.