sen abort
Hej kära ni!
Jag har inte gjort sen abort, men mitt barn dog i vecka 20 och jag fick genomgå samma process som för en sen abort.
Jag har inte haft några direkta åsikter om abort innan, men nu ställer jag mig mycket skeptisk.
Speciellt till sena aborter. JAg vet inte om jag är skeptisk eller om jag är sur.....eftersom jag ville ha mitt barn, men inte kunde, medans andra kanske kan ha sitt barn men inte vill. (jag vet inte alla åsikter och jag vill inte kritisera någon).
Det jag vill säga till er är att: Om ni nu trots allt vill göra abort så tänk på det lite tidigare än en sen abort (alltså jag vet att sena aborter (efter vecka 18)ofta sker pga medicinska skäl och då är det väl inget man vill heller).
Det är ofantligt smärtsamt och mycket snarlikt en riktig förlossning och jag önskar att ingen behövde vara med om det.
Jag vill inte klanka ner på er, ni får inte tro det. Hoppa inte på mig. Men efter den upplevelse jag har haft, så måste ni förstå att jag ställer mig mycket tveksam till aborter och speciellt sena aborter.
Just för att det känns så orättvist, både mot mig och mot barnet. För mitt barn var utvecklat, hade fingrar och naglar, var ca 25 cm långt och det vackraste jag sett. Försök inte få mig till att tro att det var ett foster, inget liv för det var det.
Jag väljer att visa vem jag är för att jag litar på att ni inte kommer hoppa på mig här pga av mina åsikter. Jag anser mig ha rätt att tycka som jag gör.
Återigen vill jag påpeka att jag INTE vill klanka ner på er.
kramar!