Fick inte HELLP när jag väntade min dotter, men svår hf. Har också jag fått info att det är ganska ovanligt att man drabbas igen, men att det förekommer. Är nu gravid igen (v 30+6 idag) och redan vid inskrivningen gick jag och bm igenom förloppet förra gången - då var det långdraget som tur var, började v 28 med extrakontroller flera ggr/v, inlagd v 32 för "övervakning", klassad som IVA-patient v 36+0 och låg med konstant övervakning och påbörjad igångsättning, men inget hände och blev akutsnittad v 36+4.
Denna gången bokade bm läkarbesök redan veckan efter inskrivningen och sedan extra kontroller även hos henne. Två tillväxtul görs (v29 och 34) och dessutom koll av blt, urin, vikt och fosterljud varje vecka + att det står i min journal att jag ska bli sjukskriven vid minsta lilla tecken att något är på gång, tex stegrat blt. Vid läkarbesöken (2 hittills) har vi fört en bra dialog om kommande förlossning (både snitt och igångsättning har diskuterats), men min inställning än så länge är att jag vill låta "naturen" sköta det om det går. Hittills ser allt bra ut så jag hoppas slippa denna gången... Lycka till!