• BlueBlue

fler som känt av yrsel efter förlossningen?

Jag känner mig ganska ofta yr. Jag födde en dotter för 3 månader sedan. Kan det bero på att jag slarvar med maten ibland? Är det fler som har det så här? Berätta gärna!

Är det andra saker ni upplevt efteråt? Jag har tex fått ont i mina fötter......man sitter ju så mycket på golvet med bebisen, kanske är därför..

• Svar på tråden fler som känt av yrsel efter förlossningen?
  • Johanna 83

Jag har oxå kännt mig ganska yr då och då. Tror dock att det är slarv med mat och dricka. I alla fall för min del.

• Lilla O

Har också varit jätteyr, hade väldigt lågt blodtryck på efterkontrollen, men säkert gör mat- och dryckslarv att det blir värre.

• idalinus

Med mitt första barn blev jag så yr att jag inte ens kunde gå till affären. Så där höll det på ca 3,5 månad efter förlossningen för mej. Eftersom Linus föddes i juni och det höll på så här i flera månader resulterade det att jag satt inne hela sommaren.

Han föddes sommaren 2002 och den sommaren var det ruskigt varmt ute, kanske var det det i kombination med för lite dricka, sömn, blodförlust efter avslaget och dåliga matvanor som resulterade i att det blev så här.

Men det verkar som om det e ganska vanligt att man kan bli lite yr efter förlossningar.

• Fru sjöström

Jag blev yr vissa gånger när jag ammade, vet inte varför

• mian75

Jag blir yr då och då men framför allt om jag reser mig för fort. Detta fortfarande 3 månader efter förlossningen. Lite obehagligt ibland när man plockar upp lillkillen från t ex babygymmet på golvet.

Tog upp detta med min BM på efterkontrollen och hon sa att det är vanligt p g a alla hormoner man har i kroppen, dels efter förlossningen men även under amningen. Mina värden var bättre än på länge så varken blodvärde eller blodtryck var boven i dramat.

• snuttensmamma

aha skönt att höra att det är fler som känner yrsel ibland! jag blir yr och "åksjukeillamående" rätt ofta och har funderat så smått vad det kan bero på. men det är alltså vanligt at man har så efter en förlossning?.......

• OopsyDaisy

Jag kände så hela tiden veckorna efter förlossningen (snart tre månader sen). Jätteläskigt! Min BM sa att det hade med lite sömn, att jag åt dåligt och allt med omställningen och så att göra. När vi började få in mer rutiner och jag hann äta ordentligt försvann det.

• Mamma2001

har också kännt mej mkt yr,spänd i nacke och rygg och nästan svimmfärdig,vår son är 3 vreckor.

Svar på tråden fler som känt av yrsel efter förlossningen?