• Laugh

Vill så gärna bli gravid.. Börjar bli desperat..

Jag vill så otroligt gärna bli gravid. Har vela det ett bra tag nu. Men jag fick veta i somras att jag har PCO. Så jag har svårt att bli med barn. Då jag inte får någon ägglossning.

Jag blir skengravid i stort sett hela tiden då jag önskar och hoppas så mycket på att jag ska bli det. Men jag blir så otroligt besviken varje gång jag tar ett test och det visar negativt.

Jag hade min första ägglossning förra veckan. Då hade vi sex. Någon dag innan, samma dag som ägglossningen och någon dag efter. så jag hoppas verkligen att det tog denna gång. 

Nu har jag fått ömma bröst, dom är extremt ömma i bland. Är trött. Molvärk i stort sett hela tiden. Mår illa med. Har haft enorma humörsvängningar (vilket kan bero på cystorna/PCO)
    Tog ett gravtest idag. Men det visade negativt. Men det kan ju vara för tidigt för att se. 

Får se om jag får någon mens eller hur det blir. Äggstockarna kämpar säkert nå otroligt när man har PCO iaf. Försöker producera.

Jag har tid hos gynmottagningen den 20 Feb.

Blev lite rörig nu men jag vill gärna diskutera med någon!

• Svar på tråden Vill så gärna bli gravid.. Börjar bli desperat..
  • Milla9

Hej!

Jag diskuterar gärna..
    Jag vet inte vad PCO är men jag pratar gärna med dig.

Jag vill också mer än gärna få bli gravid.. Har haft två missfall. Jag önskar varje månad att jag ska få ett + på stickan men icke.. och de två gångerna jag fått de sluta de i missfall.. De SUGER!!!  alla runt en blir gravida hit å dit å e så lyckliga.. JAG VILL OCKSÅ !!!

• Laugh

PCO är ett pärlband i äggstocken som består av cystor som gör att jag inte får ägglossning, har haft en mens på ca 3 månader. Men jag tror att jag hade ägglossning förra veckan. För det bildades en tråd mellan fingrarna. Var det ägglossning tro?

Nej. FY så tråkigt. Hoppas det går vägen för dig snart! Ja, så är det för mig med. Alla i min omgivning blir gravid och får barn. Mina kompisar och min lillasyster, som för övrigt har två barn nu. Känns lite orättvist på nå sätt. 

• Jennie1987

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver!
    Det kunde lika väl vara jag som skrivit det.
    Jag blir också skengravid titt som tätt, och önskar och längtar nåt så fruktansvärt mycket efter det där förbannde plusset som aldrig kommer!

Jag har PCO(s?), och ägglossar väldigt sällan/aldrig på egen hand.
    Därför är det ju lite svårt att lyckas bli gravid också... Typ omöjligt! :(

Jag äter lchf, eftersom det visat sig hjälpa många med pco. Så jag tror stenhårt på det!
    Dessutom behöver jag gå ner i vikt ;)

Har du fått någon behandling, Pergotime eller liknande? Eller var din ägglossning spontan?
    Hoppas du får glada besked hos gyn!

Stor kram till dig!

• Laugh
    Jennie
    Hur länge har ni försökt bli med barn då? Du har alltså testat behandling? Hur gick det?

Min ägglossning (som jag tror att jag fick) fick jag helt spontant. Och det är ca en tre veckor sen snart jag fick mensen. Hade inte fått nån på 3-4 månader innan. Så jag antar att det är ett gott tecken att det har kommit av sig själv? Jag tror faktiskt att detta är min första ägglossning med. Har aldig vetat av att jag fått det annars iallafall. Men nu har jag försökt luskat fram allt jag kan och försöker pricka in då jag ser ett tecken på att det kanske kan gå. 

Ja, det ska bli spännande att höra vad som säger på gyn. Om hur det ser ut, om cystorna är mer än sist osv. 
    Ska även ta upp det där med behandling.  Kostar det något förresten? :p

Jag har hört att lchf är bra. Jag tänkte börja med det med. För att jag har tydligen IBS och det ska även vara bra för det. Men jag behöver inte gå ner i vikt :p

Tack så mycket för att du tog dig tid att svara!

Önskar dig all lycka med!
    Kram

• Jennie1987
    Laugh skrev 2012-02-09 23:51:05 följande:
    Jennie
    Hur länge har ni försökt bli med barn då? Du har alltså testat behandling? Hur gick det?

Min ägglossning (som jag tror att jag fick) fick jag helt spontant. Och det är ca en tre veckor sen snart jag fick mensen. Hade inte fått nån på 3-4 månader innan. Så jag antar att det är ett gott tecken att det har kommit av sig själv? Jag tror faktiskt att detta är min första ägglossning med. Har aldig vetat av att jag fått det annars iallafall. Men nu har jag försökt luskat fram allt jag kan och försöker pricka in då jag ser ett tecken på att det kanske kan gå. 

Ja, det ska bli spännande att höra vad som säger på gyn. Om hur det ser ut, om cystorna är mer än sist osv. 
    Ska även ta upp det där med behandling.  Kostar det något förresten? :p

Jag har hört att lchf är bra. Jag tänkte börja med det med. För att jag har tydligen IBS och det ska även vara bra för det. Men jag behöver inte gå ner i vikt :p

Tack så mycket för att du tog dig tid att svara!

Önskar dig all lycka med!
    Kram

Jag tog ut min P-stav 2007, och sen dess har vi inte haft något skydd.
    Men "aktivt" har vi försökt med behandlingar i ungefär 1 år.

Jag har fått ägglossning av Pergotime, ibland, inte på alla kurer.
    Jag har även behandlats med Puregon (sprutor), men då blev jag väldigt överstimulerad, så det fick jag inte fortsätta med.
    Nu är jag inne i Pergotime-svängen igen efter ca 1 års uppehåll från behandlingar.
    Och under mitt uppehåll fick jag spontan mens (händer nästan aldrig!) och spontan ägglossning!
    Så jag vet ju ialla fall att jag KAN ägglossa på egen hand, även om det händer alldeles för sällan.

Jag går hos privatgyn, men han är bunden till landstinget, då kostar det 300 kr per besök, men högkostnadsskyddet gäller.
    Behandlingarna är inte dyra, Pergotime är inte dyrt. Och det brukar ju vara det första man behandlar med.
    Sprutorna var dyrare, men då är man glad att man har högkostnadsskydd i det här landet! ;)

Vad skönt att du sluppit undan viktproblem! Jag har många kilon att kämpa mig ner med, men av olika orsaker går det trögt. Men lchf funkar verkligen jättebra! Och även om man inte har viktproblem, så får man ju massa andra hälsovinster :)

Vi får hålla varandra uppdaterade och hålla tummarna för att det kan bli vår tur snart!

Kram!
  • Edds

jag har inte heller pco, eller jag har aldrig blivit diagnosterad det. Men jag har haft mycket problem med cystor tidigare. Eller rättare sagt cystor som spruckit och gjort så otroligt ont. detta har gjort att min ägglossning inte skedde spontant varje månad utan jag hade kanske varannan månad, och det var inte lätt att pricka in när man inte riktigt visste när den skulle komma, oregelbunden mens, ibland tog det 3 månader emellan...

Jag pratade bara lite med min läkare som inte ville börja någon utredning än eftersom vi bara försökt i ett år, sa att min kropp förmodligen var i otakt sen jag för något år sen fick missfall. Men jag tyckte det lät orimligt.

Han skev ut en 3 månaders dosering av p piller som jag skulle äta för att egentligen slappna av i kropp och själ och inte lägga alla mina tankar på bebisverkstad. Jag åt en månad och sen klarade jag inge mer, jag vet inte vad det var som gör att jag inte klarar av att äta dessa små piller, de är så äckligt !

Jag blev gravid, direkt efter att jag slutade med pillrerna, och min läkare sa att i vissa fall kan de hjälpa till på traven, och att det inte alls var så oväntat att jag fick en stark ägglossning efter att jag gått på pillrerna, bara en månad ! Jag blev verkligen hur lycklig som helst och nu är jag i vecka 11 och hoppas att detta går vägen !

Vad jag egentligen ville med detta inlägg är att det finns hopp ! Och jag hoppas verkligen innerligt att ni snart får era lyckliga besked, trots pco. Jag vet verkligen hur det känns att varje månad tro att det äntligen tagit sig, och hela tiden bli besviken, det tar på en så otroligt mycket psykigt ! Jag önskar er all lycka !!!

• Jennie1987
    Edds skrev 2012-02-10 19:13:26 följande:
    jag har inte heller pco, eller jag har aldrig blivit diagnosterad det. Men jag har haft mycket problem med cystor tidigare. Eller rättare sagt cystor som spruckit och gjort så otroligt ont. detta har gjort att min ägglossning inte skedde spontant varje månad utan jag hade kanske varannan månad, och det var inte lätt att pricka in när man inte riktigt visste när den skulle komma, oregelbunden mens, ibland tog det 3 månader emellan...

Jag pratade bara lite med min läkare som inte ville börja någon utredning än eftersom vi bara försökt i ett år, sa att min kropp förmodligen var i otakt sen jag för något år sen fick missfall. Men jag tyckte det lät orimligt.

Han skev ut en 3 månaders dosering av p piller som jag skulle äta för att egentligen slappna av i kropp och själ och inte lägga alla mina tankar på bebisverkstad. Jag åt en månad och sen klarade jag inge mer, jag vet inte vad det var som gör att jag inte klarar av att äta dessa små piller, de är så äckligt !

Jag blev gravid, direkt efter att jag slutade med pillrerna, och min läkare sa att i vissa fall kan de hjälpa till på traven, och att det inte alls var så oväntat att jag fick en stark ägglossning efter att jag gått på pillrerna, bara en månad ! Jag blev verkligen hur lycklig som helst och nu är jag i vecka 11 och hoppas att detta går vägen !

Vad jag egentligen ville med detta inlägg är att det finns hopp ! Och jag hoppas verkligen innerligt att ni snart får era lyckliga besked, trots pco. Jag vet verkligen hur det känns att varje månad tro att det äntligen tagit sig, och hela tiden bli besviken, det tar på en så otroligt mycket psykigt ! Jag önskar er all lycka !!!
    Tack för att du delar med dig! Det ger verkligen hopp!
    Och stort grattis till din graviditet!! :) Måste ju kännas underbart!
  • Laugh

Nu får ni gärna ta och diskutera lite med mig igen. Jag fattar nämligen ingenting just nu.. :/

"Mensvärken" har hållt i sig och under dagen idag så har jag haft mycket flytningar.  Vattniga.
    Så skulle vi till min sambos föräldrar och äta i kväll. Och eftersom att jag hade såna flytningar så valde jag att ta på mig ett trosskydd för att kunna känna mig lite fräschare.

När jag gick på toa där  efter maten så hade jag fått en liten liten blod-aktig flytning. Så jag tänkte att nu kommer mensen. Men det har inte kommit nå mer. Sen när jag nyss gick på toaletten hemma  så gled tappret jätte lätt och det var en genomskinlig flytning, ganska mycket. Som låg som ett lager på pappret.
    Så tog jag på det och då bildades det en jätte lång tråd.

Är det ägglossning?

• Jennie1987
    Laugh skrev 2012-02-12 20:28:35 följande:
    Nu får ni gärna ta och diskutera lite med mig igen. Jag fattar nämligen ingenting just nu.. :/

"Mensvärken" har hållt i sig och under dagen idag så har jag haft mycket flytningar.  Vattniga.
    Så skulle vi till min sambos föräldrar och äta i kväll. Och eftersom att jag hade såna flytningar så valde jag att ta på mig ett trosskydd för att kunna känna mig lite fräschare.

När jag gick på toa där  efter maten så hade jag fått en liten liten blod-aktig flytning. Så jag tänkte att nu kommer mensen. Men det har inte kommit nå mer. Sen när jag nyss gick på toaletten hemma  så gled tappret jätte lätt och det var en genomskinlig flytning, ganska mycket. Som låg som ett lager på pappret.
    Så tog jag på det och då bildades det en jätte lång tråd.

Är det ägglossning?
    Oj! Nu börjar det bli spännande tycker jag!
    Jag har aldrig fått någon blodblandad flytning i samband med ägglossning. Men visst kan det vara så!
    Det du beskriver låter ju mer som en nid-blödning? Fast jag har dålig koll på det där.
    Trådiga flytningar är ju i regel ett gott tecken på ägglossning, så hoppas! :)

Men du, är du säker på att du "ska ha" ägglossning nu? Så att du inte lyckades bli gravid, under din förra ägglossning (rätta mig om jag har fel här nu)?
    För den hade du väl för ca 3 veckor sen?
    Jag har läst att man kan få något sorts "blödningsliknande" vid det tillfället man egentligen skulle få sin mens, när man är gravid.
    Men som sagt, jag har ingen bra koll.

Håll oss uppdaterade! :)
Svar på tråden Vill så gärna bli gravid.. Börjar bli desperat..