Laugh skrev 2012-02-09 23:51:05 följande:
Jennie
Hur länge har ni försökt bli med barn då? Du har alltså testat behandling? Hur gick det?
Min ägglossning (som jag tror att jag fick) fick jag helt spontant. Och det är ca en tre veckor sen snart jag fick mensen. Hade inte fått nån på 3-4 månader innan. Så jag antar att det är ett gott tecken att det har kommit av sig själv? Jag tror faktiskt att detta är min första ägglossning med. Har aldig vetat av att jag fått det annars iallafall. Men nu har jag försökt luskat fram allt jag kan och försöker pricka in då jag ser ett tecken på att det kanske kan gå.
Ja, det ska bli spännande att höra vad som säger på gyn. Om hur det ser ut, om cystorna är mer än sist osv.
Ska även ta upp det där med behandling. Kostar det något förresten? :p
Jag har hört att lchf är bra. Jag tänkte börja med det med. För att jag har tydligen IBS och det ska även vara bra för det. Men jag behöver inte gå ner i vikt :p
Tack så mycket för att du tog dig tid att svara!
Önskar dig all lycka med!
Kram
Jag tog ut min P-stav 2007, och sen dess har vi inte haft något skydd.
Men "aktivt" har vi försökt med behandlingar i ungefär 1 år.
Jag har fått ägglossning av Pergotime, ibland, inte på alla kurer.
Jag har även behandlats med Puregon (sprutor), men då blev jag väldigt överstimulerad, så det fick jag inte fortsätta med.
Nu är jag inne i Pergotime-svängen igen efter ca 1 års uppehåll från behandlingar.
Och under mitt uppehåll fick jag spontan mens (händer nästan aldrig!) och spontan ägglossning!
Så jag vet ju ialla fall att jag KAN ägglossa på egen hand, även om det händer alldeles för sällan.
Jag går hos privatgyn, men han är bunden till landstinget, då kostar det 300 kr per besök, men högkostnadsskyddet gäller.
Behandlingarna är inte dyra, Pergotime är inte dyrt. Och det brukar ju vara det första man behandlar med.
Sprutorna var dyrare, men då är man glad att man har högkostnadsskydd i det här landet! ;)
Vad skönt att du sluppit undan viktproblem! Jag har många kilon att kämpa mig ner med, men av olika orsaker går det trögt. Men lchf funkar verkligen jättebra! Och även om man inte har viktproblem, så får man ju massa andra hälsovinster :)
Vi får hålla varandra uppdaterade och hålla tummarna för att det kan bli vår tur snart!
Kram!