mus på vinden!!!!!!
Min lillasyster hittade en mus på vinden idag! USCH!!
Ringde Anticimex direkt så dom kommer på måndag!
Någon som också haft möss? Hur snabbt försvann de och hur försvann dessa äckliga djur?
Min lillasyster hittade en mus på vinden idag! USCH!!
Ringde Anticimex direkt så dom kommer på måndag!
Någon som också haft möss? Hur snabbt försvann de och hur försvann dessa äckliga djur?
Varje höst får vi möss på vinden.Vi sätter dit ett par fällor och sedan är problemet löst.
Jag tycker mössen är söta och mår nästan lite dåligt över att ta död på dom.Men låter vi dom hållas biter mössen sönder en del.Och det är inte så kul.
Vi har haft råttor inomhus, som tog sig in igenom gångar i väggarna. Vi hade hål under vissa garderober och i hålet var en gång in i väggen typ.
Vaktmästaren satte ut massor av råttfällor och spikade igen alla hål han hittade.
Råttorna försvann efter han hade spikat igen hålen.
Vi har också alltid möss på vinterhalvåret. Jag hetsar inte upp mig så mycket över det utom när de tuggat sönder saker, då blir jag lite lack. Men inte tillräckligt lack för att plugga igen varenda springa runt kåken.
Hos oss flyttar det in möss varje höst, men vi har katt så det problemet brukar lösa sig av sig självt ganska på en gång. Varför tycker du att det är äckligt? Jag tycker att de är söta
Skaffa några musfällor på direkten, och vänta inte tills Anticimex kommer på måndag..
Vi fick in 2 möss i höstas. Satte dit råttfällor och agnade med falukorv. Det tog någon timme bara så satt mössen där. Sedan tog det ett par veckor att sanera efter dem ...
Vi har möss i skåpet under diskhon med jämna mellanrum. När vi hittar musskit där är det bara att ladda fällan. Brukar få en eller två möss inom några dagar.
Har möss inne varje höst / vinter
Har haft råttor också, då har jag ställt ut gift. Men mössen tar jag i fällan
Jag säger som nån ovan här sa - de är ju så söta
Men de äter på allt och inget och de luktar förbannat illa så inne vill jag helst inte ha dem
I höstas hade jag en som bodde i skafferiet, det brukar vara där som de helst är.
En natt vaknade jag och då satt han förmodligen på mitt ben, jag låg på sidan, för jag såg honom hoppa iväg och försvinna bakom sängen
De är ju inte nåt farliga heller, inget att bli rädd för
Det är bara sån obehaglig känsla :// tanken på att om den kanske förökar sig väldigt snabbt och att de blir fler. Sen är det värsta att de börjar hitta hål i huset och att man hittar dom på plater de inte borde vara. *ryser*
Ja, jag tycker de är precis lika otrevliga.
Så mitt tips är att försöka "mota Olle i grind" genom att sätta upp råttgift utomhus runt platser där de kan tänkas ta sig in.
Använd bara särskilda godkända produkter.
Vi hade möss på vinden och i en vägg varje vinter innan vi dränerade. Tydligen tog dom sig in genom grunden.
Nu har vi katter som fått jobba lite och fälla har vi haft ibland.
Men dom är ruskigt söta:) katten tog en liten mus som den kom ner med levande. Jag tog musen ur munnen på katten och sedan blev jag rätt ställd. Hade det lilla livet i handen, den darrade och hade så söta ögon. Inte kunde jag ta ihjäl den!Och inte kunde jag slänga ut den! Där ute skulle den ju frysa ihjäl. Sedan såg jag framför mig att den hade en liten familj där uppe på vinden som skulle undra och sakna...
Det slutade med att jag gick upp och släppte ut den på vinden igen och tog bort fällan för den vintern. Det kommer jag alltid att gå höra här hemma!
Vi hade samma situation för ett tag sedan.
Bara fällor som gäller men barnen ville ha dom som husdjur...