cosinus skrev 2012-02-12 08:29:54 följande:
Jag saknar väl mest:
*Riktigt smala byxor främst till killarna men även lite mer variation till tjejen. Finbyxor för pojkar är nästan omöjligt.
*Overaller med kortare rygg och längre ben (alla mina ungar drar minst en storlek större i benlängd än rygglängd några två)
*tröjor till stortjejen som är lite mer storbarnsaktiga (läs mindre rosa och mindre småbarnstryck) än vad som är det vanliga i hennes storlek. Hon är snart 8 år men har ff mycket 110/116 på tröjor.
*skridskor i storlek mindre än 25 (fick lösa det genom att fixa från Kanada till snart 4-åringen som har strl 23-24 på skor. (slalompjäxor är lite samma problem eftersom han började förra året och då med storlek 22)
Tja det var nog mest det. Jag tycker ändå det går hyggligt att hitta kläder till mina små spinkisar men jag får anpassa mig och handla även allt till killarna på tjejsidan för att inte kläderna ska ramla av och många märken funkar inte alls som t ex byxor från Polarn och HM.
Har du kolla på Zara? Åtminstone deras jeans har jättelånga ben, så man brukar kunna köpa minst en storlek mindre än vanligt och de är ändå lagom långa. Dessutom tycker jag att de har mycket tröjor som inte är så småbarnsaktiga.
Om du handlar i deras webbshop så får du tänka på att det är åtminstone en storleks skillnad mellan flick- och pojkkläderna. En flicktröja i storlek 7-8 år är ungefär som en pojktröja i storlek 5-6 år.