• Annaluskan

Visby medeltidsläger med 1-månaders bäbis???

Jag skrev just följande inlägg i min blogg:

http://amustonen.blogspot.com/2012/02/medeltidslager-med-1-manaders-babis.html

Det handlar om att vi har en önskan att åka till Visby och bo i medeltidslägret i år trots att vi då kommer att ha en 1-månaders bäbis. Vi vill ha alla tips och råd som kan göra det möjligt för oss, men även om du bara vill avråda oss från att åka så gå gärna in och läs och skriv!!!! 

• Svar på tråden Visby medeltidsläger med 1-månaders bäbis???
  • skogstjärna

Vet inte hur stämningen där är, men jag har campat och varit på läger med bebis i den åldern och det var inga problem. Bebisen vill ju mest sitta i sjalen och amma i den åldern, de har inte så höga krav! Har varit på festival med bebis som var lite äldre och det gick bra det med. Har en vän som åkte på festival med alla barnen när minsta var nyfödd, gick bra det med. Beror väl lite på vad man gör det till och funkar det inte alls så är det väl bara att åka hem? Eller ta in på hotell?

• skogstjärna

Jag hade inte läst din blogg när jag svarade, men nu har jag och säger ÅK! Det låter skitkul!

• Lena

Det bör inte vara några problem. Lägret är familjevänligt med mycket barn. Bärsjal och bra skötväska samt små medeltidskläder behövs ju.

• Annaluskan

Jag kan ju tyvärr inte amma efter en halvmisslyckad bröstbörminskning, men jag har fått försäkran om att det finns möjligheter att värma ersättning åtminstone i lägret. Och lägret är ju så sjukt nära allting i år.

• MammaHela
    Annaluskan skrev 2012-02-09 19:00:57 följande:
    Jag kan ju tyvärr inte amma efter en halvmisslyckad bröstbörminskning, men jag har fått försäkran om att det finns möjligheter att värma ersättning åtminstone i lägret. Och lägret är ju så sjukt nära allting i år.
    annars kan du ta med triangiakök och koka vatten på till ersättningen =)
  • skogstjärna
    MammaHela skrev 2012-02-09 19:02:18 följande:

Tänkte precis det samma.
  • Lenora

Har ni vänner som kan hjälpa till med att sätta upp tältet  kika till era andra barn osv? Det kan hända att du inte är superpigg och stark nog att göra det och det kan bli lite trist och stressigt för din make om han får för mycket att göra under semestern.

Hur lång resa har ni dit? Färjan lär väl inte vara något större problem men hur lång bilresa?

Det är klart att ni ska åka om ni vill det! 

Visst, det kan hända att han kommer väldigt sent och med ett nytt kejsarsnitt lär resan inte bli av men det är väl inte så stor risk. Det finns ju alltid en risk att det inte blir av när man bokar en resa hur som helst. 

• Lena
    MammaHela skrev 2012-02-09 19:02:18 följande:
    trangiakök funkar inte i medeltidslägret, det är ingen vanlig camping. Sen med tanke på hur varmt det brukar vara borde det räcka att vattnet är i flaskan ett tag innan.
  • MammaHela

men eftersom det är 1 månad mellan bf och lägret, vad händer om du går mycket över tiden?

Sen undrar jag vad det är för speciellt med denna camping så att du inte får ha ett triangiakök med dig? 

• Annaluskan

Ja vi har åtminstone en nära vän som åker dit med sina döttrar i tidiga tonår. Och hjälp att få upp tältet finns alltid, de är ju så trevliga de där medeltidsmänniskorna. Det är ett gigantiskt tält vi har men det är oerhört lättrest och vi gör det normalt på två personer om det inte blåser väldigt mycket. Resan dit är 85 mil till färjan, så två övernattningar vore helt klart önskvärt.

Svar på tråden Visby medeltidsläger med 1-månaders bäbis???