• Knasiga morsan

Är detta tecken på fuktskada eller vad är fel nu??

Oj en rätt stor bild. Men iaf, ni ser ju lite och texten också.

För 1 år sedan upptäckte vi en fuktskada i sovrum + badrum som är i anslutning till denna vägg.
    Sovrummet renoverades, badrummet totalrenoverades och där levde vi med en liten knatte på 4 månader..

För en vecka sedan såg jag två fläckar (längre ner än bilden visar) och jag frågade sambon om han kommit i kontakt med väggen med något fett eller med nässpray.. hehe..

Men idag när jag ligger i sängen, tittar upp på väggen och ser mer fläckar. tar bort tavlan, en stor tavla som hänger där alltså, och hittar massor av fläckar bakom?!?!?

har ringt hyresvärd, men det blir troligen att behöva dra in kommun och hyresgästföreningen igen.

MEN är det någon som haft sådana här fläckar i sitt hem som vet vad det är??

Jag inser vi måste flytta snart. Sambon varit förkyld konstant sedan vi flyttade in hit.. :(                
  • Svar på tråden Är detta tecken på fuktskada eller vad är fel nu??
  • SilverWoman

skadeinsekter? Kackerlackor?
    Fest hos er med champagne?
    Fel,fusk vid tapetseringen?

• Saheell

Tycker mest det ser ut som fettfläckar. Men det kan ju bero på att man inte kan bedöma alls utefter bilden vad det kan vara för nåt. 

• Joico

Om du trycker ett papper eller nåt emot (nåt som tar upp fett/vatten lätt). Blir det nåt på pappret då? Nåt fett eller blött.. hur känns det om du drar fingret på det? Luktar på det?

• Knasiga morsan
    Joico skrev 2012-02-09 20:13:19 följande:
    Om du trycker ett papper eller nåt emot (nåt som tar upp fett/vatten lätt). Blir det nåt på pappret då? Nåt fett eller blött.. hur känns det om du drar fingret på det? Luktar på det?

Luktar ingenting.

Drar fingret på det händer ingenting. det smetas inte ut något. hamnar inget på fingret.
    papper mot det så fastnar ingenting heller...

kommer liksom inifrån väggen på något sätt...    
  • Knasiga morsan

Lägger upp en ny bild bara för att, men här visar jag nu hur taket ser ut.. tog kort på det igår natt...
    det guldiga ni ser i nederkant är tavlan -- där under är det massa prickar..

TACK till era svar!!!      

• colanappen

det på väggen så mest ut som fett fläckar (vilket kan komma från tapeten bakom) men när du nu har de där fläckarna i taket oxå...
     jag skulle nog be ngn komma med en fuktmätare för det verkar skumt

• SilverWoman
    colanappen skrev 2012-02-10 07:41:08 följande:
    det på väggen så mest ut som fett fläckar (vilket kan komma från tapeten bakom) men när du nu har de där fläckarna i taket oxå...
     jag skulle nog be ngn komma med en fuktmätare för det verkar skumt
  • alexander2011

har sj precis haft samma problem. har idag flytat tillbaka till våran lägenhet efter att de har tapesterat om osv här hemma. berodde på dålig ventilation sa de..
    det där ser ut som fukt ja!!!kontakta hyresvärden bumms 

Svar på tråden Är detta tecken på fuktskada eller vad är fel nu??