• ewis1

Vilken bilstol till 3,5-åring är bra?

Vi har en Acta Graco Cosmic som nu börjar bli lite väl otymplig i bilen och barnet sitter trångt i den. Jag har funderat på en Britax KidPlus i lila, den ser liten o smidig ut.
    Vad har ni för bra bilstol/bältestol till era 4-åringar? Jag vill ha en säker stol och som man kan använda länge. Vi ska på en lång bilsemester i sommar så det måste vara en bekväm stol.
    Tacksam för alla tips jag kan få Glad

• Svar på tråden Vilken bilstol till 3,5-åring är bra?
  • ewis1

Tack för ditt svar. Vill nog ha en framåtvänd stol ändå. Synd att inte Britax KidPlus var så bra, den var ju så  snyggSkrattande

Fler tip?

• ewis1

Ja, jag vet att det är säkrare att åka bakåtvänt men vi har redan fått vända henne om för hennes ben fick inte plats när Akta Graco stolen var bakåtvänd.

Jag får kolla runt lite vad som finns men just den stolen var snygg Skrattande... jag är gillar lila....

• ewis1

Hon fick inte plats med benen när hon satt bakåtvänd. Kan ju knappast vika dem dubbelt.? Eller?

Okunskap och nonchalans? Jo det kan jag tala om för dig att det är när man hoppar på andra människor och kritiserar sånt som man inte har göra med.

Nu handlade inte min fråga om man ska vända barnet om eller inte.

• ewis1

Inga påhopp i min tråd tack. Jag bad om tips på bra stolar - inget tjafs om bakåt- eller framåtvänt!

En del bra tips och idéer har jag fått - tack så mkt för det Glad

• ewis1

Sisisisi: Oj vilken rymlig plats dina barn har Glad Ser ju jätteskönt ut.

Litenåfin: Va bra. Ska prova. Har du något bra tips hur du gjorde?

• ewis1
    Cecci78 skrev 2012-02-10 19:48:31 följande:
    fast i rubriken fråga du efter en bra bilstol till en 3,5-åring (bilstol är en bakåtvänd, den framåtvända heter bältesstol). Du kan aldrig hitta en bra bältesstol till en 3,5-åring så det finns tyvärr inget svar på det.  När min pojk var 4½ köpte vi en ny bakåtvänd, en Britax Two Way, den hade han bakåt till han var 7 år, då var han 128 cm så den skulle jag verkligen rekommendera om du vill ha barnet säkert.
    Japp det skriver jag men jag vill inte ha nåt tjafs och otrevligheter i tråden Glad
    Enda anledning att jag fått vända barnet om är att det är alldeles för trångt för benen.

Måste ju då säga att Akta Graco Cosmic är en skitdålig stol. Synd att jag inte visste det när jag köpte den. Jag kunde väl ha listat ut det på namnet (Cosmic = dåligt journalsystem inom sjukvården).

Det är många som skriver att Britax Two way ska vara bra så den får jag ta o kolla lite på.
  • ewis1
    pigglet skrev 2012-02-10 20:14:05 följande:
    Låter bra det! Bara kom ihåg att den inte ska användas framåtvänd.
    Jasså, kan man inte göra det när hon blir äldre/längre?

Jag som trodde att det var obekvämt att sitta med benen "dubbelvikta" men det kanske inte är så obekvämt för barnen?? Det ska ju kunna gå att sitta en vuxen i framsätet också.
Svar på tråden Vilken bilstol till 3,5-åring är bra?