-
-
Jag läser dina inlägg om och om igen och förstår inte riktigt varför du ifrågasätter deras beslut? Litar du inte på dem?
Oavsett om han ligger på gränsen så rekommenderar de glasögon, då är det väl bara att vara nöjd att de hjälper ditt barn på bästa möjliga sätt?
Jag är säker på att de är kunniga på sin sak och ger absolut inte barnet starkare än vad han behöver. -
Är det inte jättestort brytningsfel så upplever du det naturligtvis på det sättet. Men synfelet kommer att bli värre med tiden om han inte får den hjälp han behöver i tid.
Läs om det här exempelvis:
http://www.medocular.se/ogonfakta/optiska_synfel/oversynthet-langsynthet-hyperopi/ -
Dessutom har du ju glasögon själv, så då förstår jag inte varför det är så jobbigt?Den mysiga skrev 2012-02-10 22:36:39 följande:Känns bara som ett lotteri då de måste överväga för eller emot glasögon.. det var inget solklart fall.
Lottning? Som sagt, var glad att han får hjälp i tid innan felet blir ännu större när han är äldre?! -
Tror du inte att hans syn bli sämre om han inte får glasögon?
Ingen människa jublar över att få glasögon, men behövs det så behövs det. Förstår inte varför det ska bli så stor sak av när barn behöver glasögon.
Se det självklara i att ge ditt barn det han behöver. Var glad över att vi har sådana hjälpmedel i Sverige!! -
Det lättaste är nog att ringa och höra med dem direkt. De kollar väl individuellt och tar beslut från det. Finns nog ingen exakt gräns som de följer till punkt och pricka.
-
Ringde du ögonläkarn? Vad sa de?