Inlägg från: Bragdoll |Visa alla inlägg
  • Bragdoll

Lärare med piercing?

Oj, jag skulle behållt piercingen om det verkligen retade folk. Bara för att det är kul.
    Skulle nog engagera mig i att riktigt visa den så ofta jag kunde också.
    Kanske färga håret randigt. 

• Bragdoll
    Merwinna skrev 2012-02-11 12:36:45 följande:
    Emirates, sa du..?

Nu hittade jag inget om tatueringar och piercingar på deras sida, men om du kollar bilderna så är det i alla fall inte sådana människor de har i sin reklam. Och jag har VÄÄÄÄÄLDIGT svårt att tro att de skulle tillåta det i verkligheten heller. Förresten var flytande arabiska i tal och skrift ett grundkrav - det har din vän, förstås..?

Här kan du dock läsa allmänt om krav för kabinpersonal på internationella flygbolag:

econtentwriter.com/general-guidelines-for-air.../

"1) Tattoos.

Beauty is in the eye of the beholder. So there should be nothing that can be seen that spoils this beauty. There shouldn’t be any visible tattoos that can be seen when normal clothes are worn. This applies to facial, neck, arm, leg, ankle tattoos. Many airlines use short sleeves and short skirt uniforms for women so no tattoos are to be seen on visible skin areas.

2) Body Piercings.

Generally, only women are allowed to have ear piercings. Only a single pair of ear rings should be worn, not multiple ear piercings in each ear. 

If you have a hidden navel piercing or any other hidden body piercings, you cannot wear metal studs as they will violate the security screening against concealed metals.

There shouldn’t be any other facial piercings like on the nose, eyebrow, lips, tongue etc.

If you already have one of these visible facial piercings, please remove the studs and hope that the holes will heal up and there might not be any visible scars."

Man får alltså inte ens ha HÅLET kvar efter en piercing, så det du säger om att din vän tar ut sin bara när han jobbar kan inte stämma. Hålet syns ju. Jag, till exempel, ser sådant där direkt!
    Dessutom står det ju att man inte ens får ha piercings där de inte syns, eftersom man fastnar i säkerhetskontrollen då (metallföremål).

Vilken tur att reklam aldrig ljuger
  • Bragdoll
    Merwinna skrev 2012-02-11 13:24:37 följande:
    ...och vissa vuxna är pedofiler, och vissa är notoriska fängelsekunder, och vissa gillar att visa bröna/snoppen, och vissa tvättar sig aldrig, och vissa är begåvningshandikappade, och vissa får raseriutbrott och slår människor vid minsta provokation... Självklart ska alla sorters människor vara representerade i skolan..!
    Ja tänk om det skulle gå en begåvningshandikappad på ditt barns skola. Ditt stackars barn skulle säkert inte överleva.
  • Bragdoll
    MrsC74 skrev 2012-02-11 13:32:36 följande:
    Jag är i all fall glad det bara är en person i tråden med sådana åsikter som Merwinna. Det skrämmande är att hon inte inser det själv !!
    Åsikter får man ha, sen får man ju å andra sidan stå ut med att alla inte gör som man säger.
    Personligen skulle jag skita blankt i vad folk tycker om mina piercings. Up yours liksom. 
  • Bragdoll
    Merwinna skrev 2012-02-11 13:49:46 följande:
    Jo, men om du en dag kommer på att du vill bli advokat t.ex., och lägger en massa år på att gå juristlinjen och ta studielån. Och sedan vill ingen advokatbyrå anställa dig för att piercingarna - eller hålen efter dem - syns. Då skulle det nog inte kännas bara som att "äh jag skiter i vad dom tycker". Eller..?
    Vi talade om lärarna nu.
  • Bragdoll
    Merwinna skrev 2012-02-11 13:54:26 följande:
    Tja, jag tror inte att Sigtuna internat skulle anställa en lärare som har piercingar, om vi säger så...
    Sen har vi ju alla å andra sidan hört om hur internatskolor behandlar sina elever så det kanske hade varit bättre om de hade anställt personer med piercingar så eleverna fick lära sig att världen inte är som på ett internat.
  • Bragdoll
    Ziraya skrev 2012-02-11 13:59:06 följande:
    Jag växte upp i en harmonisk familj på landet (mor är landstingspolitiker, far är systemvetare), med många djur runtom mig. det bara råkade bli så att jag har 5-årig naturvetenskaplig universitetsutbildning, älskar djur och är intresserad av pedagogik och ändå gillar piercings ;) 
    Fast då får du inte jobba på Sigtuna internat Gråter
  • Bragdoll
    Merwinna skrev 2012-02-11 14:11:42 följande:
    Det blev fel: det skulle stå att hjärnan inte blir färdig förrän vid 23. En del forskare säger 25 till och med.
    Sen är den övermogen och allt går utför
Svar på tråden Lärare med piercing?