Merwinna skrev 2012-02-11 13:46:10 följande:
Fast piercingar och tatueringar är ju något man VALT att göra. Och i min erfarenhet speglar de personligheten. Faktiskt utan undantag, så har de människor jag känt som haft något av detta varit mindre pålitliga, mer slummiga, mindre ordningsamma, mer flummiga... Svårt att beskrivna, men det finns där.
Självklart kan man inte jämföra med sjukdomar eller handikapp som man drabbas av oförskyllt. Eller med hudfärg.
Homosexualitet har betydelse om det handlar om att arbeta med ungdomar, anser jag. Då är det olämpligt att personalen är homosexuell. Men detta är en annan diskussion som jag inte orkar dra idag...
Ja, det du skriver säger väldigt mycket om hur du är som person, och det där med homosexualitet tänker jag inte kommentera på i stort, mer än att du uppenbarligen inte känner någon som är homosexuell, för då skulle du inte uttrycka dig på det viset.
Självklart säger det något om en person om personen har piercings; det berättar för omvärlden att personen tycker att det är snyggt med piercings. Ingenting annat.