Tom Araya skrev 2012-03-07 09:37:08 följande:
Hantverkare, reparatörer, många chaufförsyrken, lager och distrubition, maskinförare, tekniker, fastighetsarbetare, markanläggning, park- och trädgårdsarbetare, lokalvårdare, många inom IT-branschen, media, djurskötare, lantbrukare, skogsarbetare, sjömän, sjukvård, enklare delar av resturangbranschen, musikbranschen, räddningstjänsten.....
Alla drömmer inte om det och de som gör det kan fortsätta med det även om läraren är piercad och/eller tatuerad.
Ja eller som en bekant som är präst och både har sleeves och uttöjda öron. Tatueringarna syns inte om han har långärmat som tex under högmässan men han har ofta kortärmad prästskjorta så alla vet att han är tatuerad och öronen syns alltid. Han brukar ha pluggar med Jesus eller Maria målad på ibland. Han hade en piercing i läppen också men jag tror han har tagit ut den.
Och som lärare som vikarierat i allt från förskola till komvux så kan jag jag säga att det nästan alltid finns minst en lärare med synliga tatueringar eller piercings på alla skolor idag. Det är knappast norm men inte något som det höjs några ögonbryn för. ´
Väljer du dessutom att ha tatueringar i stället för piercingar så är det många mycket högprofilerade yrken där du kan vara mycket tatuerad och ändå jobba utan problem. Varför? Jo för att kläderna man bär i dessa yrken täcker oftast allt utom nacke, ansikte och händer och vem vet vad som finns därunder? Piercings går förstås också bra att dölja med kläder om man väljer andra ställen än ansiktet...