• Anonym (frågande)

träffa barnet eller inte ?

jag vet inte hur jag ska göra

Jag skulle träffat mitt barn idag .

Men boföräldern har meddelat att barnets syskon kräkts i natt och jag vet att det cirkulerar vinterkräksjuka på barnets skola/förskola.

Boföräldern har även meddelat att det finns risk att barnet jag ska träffa är smittat och blir sjukt idag.

jag vill inte att barnet kanske kräks i bilen på vägen hem till mig.

och jag vill inte heller att jag eller barnen här blir sjuka.

Det var 4 veckor sedan jag och barnet sågs eftersom bofärälder sabboterar umänget..
    jag hade velat byta helg denna helg till nästa men boföräldern vägrar detta.. utan då får barnet vänta 2  veckor till med att träffa mig.. 

Klart jag längtar ihjäl  mig efter mitt barn..men är det barnets bästa att kanske åka hit sjuk..?
     och ev smitta ner alla andra här  ?.

Boförälder vill köra hit barnet oavsett..  struntar i vilket som..

• Svar på tråden träffa barnet eller inte ?
  • Anonym

jag skulle självklart hämta barnet..4 v..my good!

• Anonym

ja,herrehjälp..du har fler barn..de kanske också bär på ngt skit just nu,som bryter ut i morgon. Lämna bort alla!
    Trött!
    Jävla skitsnack.." längtar ihjäl mig" och på 4v har du inte kunnat träffa barnet ens en kvart? Lägg ner.

• Anonym (va)

vadå går magsjukan?
    På vår förskola,har det gått löss,vattkoppor,magsjukan senaste månaderna..men deras andre förälder hämtar ändå...

• Lilith Dark

Älskar man sitt barn så skulle man med glädje torka spyor varenda sekund av umgänget bara man fick träffa honom/henne om det har gått fyra veckor sen sist.

LILITH - Borderline och mamma lilith.vimedbarn.se
  • Anonym (frågande)

Vi har redan varit magsjuka för 2 veckor sedan och så kul är det inte.

men anser ni att banet ska åka bil och kräkas i bilen då eller?

sen är det inte min bil utan det är den andra föräldern som lämnar så jag bryr mig inte om kräk i bilen.. men jag tänkte på barnet.

klart jag längtar..men jag måste ju sätta barnets bästa före mig själv...

Boförälder har ju meddelat mig att riksen är stor att barnet är smittat och bilr sjuk idag..  varför ska barnet åka hit idag då?

• Anonym (frågande)
    Lilith Dark skrev 2012-02-10 12:57:48 följande:
    Älskar man sitt barn så skulle man med glädje torka spyor varenda sekund av umgänget bara man fick träffa honom/henne om det har gått fyra veckor sen sist.

det kan jag och det har jag gjort..

men gynnar det barnet att åka hit nedsmittat och ev kräkas i bilen ??
    Skulle inte barnet gynans mer av att få komma nästa helg då barnet själv mår bättre och kan njuta av stunden..

umänget är ju för barnet.. jag kan sätta mig själv åt sidan och tänka..vad vill barnet tro... ?

• Anonym (frågande)

och jag försöker depserat få tag på barnet nu för att själv  få prata med barnet om hur barnet mår NU.

men lite svårt mitt i skoldagen..     

• Anonym (frågande)
    twomore skrev 2012-02-10 13:01:12 följande:
    men ta denna helg OCH nästa helg då?

MER än gärna men det vägrar den andra föräldern..  

jag ´hade kunat vänta till i morgon fm med och träffa barnet 12 timmar senare för att undvika att barnet inte mår dåligt.. men boföräldern vägrar alla typer av kompromisser

Svar på tråden träffa barnet eller inte ?