• Anonym (frågande)

träffa barnet eller inte ?

jag vet inte hur jag ska göra

Jag skulle träffat mitt barn idag .

Men boföräldern har meddelat att barnets syskon kräkts i natt och jag vet att det cirkulerar vinterkräksjuka på barnets skola/förskola.

Boföräldern har även meddelat att det finns risk att barnet jag ska träffa är smittat och blir sjukt idag.

jag vill inte att barnet kanske kräks i bilen på vägen hem till mig.

och jag vill inte heller att jag eller barnen här blir sjuka.

Det var 4 veckor sedan jag och barnet sågs eftersom bofärälder sabboterar umänget..
    jag hade velat byta helg denna helg till nästa men boföräldern vägrar detta.. utan då får barnet vänta 2  veckor till med att träffa mig.. 

Klart jag längtar ihjäl  mig efter mitt barn..men är det barnets bästa att kanske åka hit sjuk..?
     och ev smitta ner alla andra här  ?.

Boförälder vill köra hit barnet oavsett..  struntar i vilket som..

• Svar på tråden träffa barnet eller inte ?
  • Anonym
    Anonym (frågande) skrev 2012-02-10 13:04:08 följande:
    MER än gärna men det vägrar den andra föräldern..  

jag ´hade kunat vänta till i morgon fm med och träffa barnet 12 timmar senare för att undvika att barnet inte mår dåligt.. men boföräldern vägrar alla typer av kompromisser

Ta från i morgon fm om än boföräldern inte kompromissar om nästa helg..
  • smulpaj01

Men hur farligt är det om barnet skulle spy i bilen?
    Det gör väl ingenting! Hämta barnet - självklart!!

• Anonym (frågande)
    Anonym skrev 2012-02-10 13:07:16 följande:
    Ta från i morgon fm om än boföräldern inte kompromissar om nästa helg..

ja om boföärldern accepterar detta ka det gå för mig.. men jag tror inte det accpeteras av boföräldern.

jag vill  prata med barnet om hur barnet mår först.

• Anonym (frågande)

jag fick tag på mitt barn och barnet sa att det itne hade ont i magen eller mådde dåligt på nåt sätt   och det var skönt att höra.

Så mitt barn kommer idag enligt mig... om  inte boföräöldern får annat för sig

jag tar inget för givet förrens barnet är här.... allt innan dess säger mig inget alls  om barnet kommer eller inte.

har varit med om  sabbotage förut från boföräldern sida...

• Anonym

Nä jag håller med är ungen sjuk så låt den vara kvar hemma men är ungen sjuk så kan den inte vara i skolan så vad är problemet?

• Anonym (frågande)
    Anonym skrev 2012-02-10 13:27:11 följande:
    Nä jag håller med är ungen sjuk så låt den vara kvar hemma men är ungen sjuk så kan den inte vara i skolan så vad är problemet?
    barnet kunde ha blivit sjuk under skoltid... 

det händer ju titt som tätt att fröknarna och lärarna ringer efter föräldrana under dagens gång   
  • fläta
    Anonym (frågande) skrev 2012-02-10 13:29:50 följande:
    barnet kunde ha blivit sjuk under skoltid... 

det händer ju titt som tätt att fröknarna och lärarna ringer efter föräldrana under dagens gång   
    Han eller hon kan förstås bli sjuk när som helst. Det kan du och jag bli också. 
    Du saboterar för dig själv och för barnet genom att vilja ställa in umgänge på grund av att barnet eventuellt insjuknar. Tragisk trådstart, måste jag säga. 
  • Anonym (frågande)
    fläta skrev 2012-02-10 13:33:06 följande:
    Han eller hon kan förstås bli sjuk när som helst. Det kan du och jag bli också. 
    Du saboterar för dig själv och för barnet genom att vilja ställa in umgänge på grund av att barnet eventuellt insjuknar. Tragisk trådstart, måste jag säga. 

självklart kan det vara så.. men det är en ganska stor risk  när en familjmeddelm redan drabbats av vinterkräksjukan där.. då är risken överhängande att alla familjmeddlemar får  det.
  • fläta
    Anonym (frågande) skrev 2012-02-10 13:42:11 följande:
    självklart kan det vara så.. men det är en ganska stor risk  när en familjmeddelm redan drabbats av vinterkräksjukan där.. då är risken överhängande att alla familjmeddlemar får  det.
    Nästan så att jag tycker att det kan vara bra för dig att må lite illa ett par dagar. Så som du resonerar skulle du behöva kika lite på innehållet, så att säga. 
Svar på tråden träffa barnet eller inte ?