• Khaleesi

Att hälsa med en kram

Vem/vilka kramar du som hälsning, snarare än att räcka fram handen eller bara säga "Hej"?

Jag har medvetet gjort mellanrum så att man kan rösta lite mittemellan om man tycker att det passar bättre.

För enkelhetens skull så utgår vi ifrån att du själv är fullt frisk och att det inte ryktas att det går några specifika sjukdomar.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att hälsa med en kram
  • annca

Min familj, och inte riktigt alla där heller. Några enstaka nära vänner.

Jag är inte en som trivs med kramar. Gillar egentligen ingen kroppskontakt med andra än min man.  Tar helst inte i hand heller, om jag kan undvika det. Gillar inte barnpussar...
    Och detta är absolut inte av någon bacillskräck eller så, för det har jag verkligen inte, utan jag trivs helt enkelt inte med att vara för nära någon.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • TEDDEN

Hälsar på några få med kramar, de flesta i min bekantskapskrets kindpussas. 

• Millan83

De flesta får nog kramar! Vänner, familj. Om det är nån kollega jag sällan träffar men har en vänskapsrelation med. 

• happysunday

Min partner och mina barn får kramar och pussar, min familj får kramar.
    Mina vänner, vissa bekanta och vissa arbetskompisar jag inte sett på länge får kramar.
    Några i min bekantskapskrets blir det kindpussar med.

• Tiger Quenn

Min familj och partner får kramar. Är inte så förtjust i att krama bekanta eller arbetskompisar. Om någon är på väg att göra det, drar jag mig undan. Elakt? ja jag vet men jag har ingen lust, så är det bara. Undviker också att ta i hand om jag slipper.

• La Lola

Oj, ingen.
    Jag är inte van med sånt.

Eller jo, jag kramar Hedda när jag hämtar henne på förskolan.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Khaleesi

Jag kramar nog de flesta som jag har träffat förut om jag inte har sett dem på ett tag. Sådana jag träffar varje dag, eller som man bara råkar möta på ICA eller i träningshallen kramar jag inte, men när vi får långväga besök på kontoret, när maken bjuder hem nya bekanta eller liknande så är det kramar som gäller - om inte kramoffret räcker fram handen och markerar att han/hon inte vill kramas.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • stingrocka

Alltid min syster och en av mina bästa vänner.

Sambon naturligtvis och barnen..

Kramar aldrig mina föräldrar eller de som är ytligt bekanta..

• annca

Skönt att se att jag inte är ensam... :)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Att hälsa med en kram