• pölsan

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Jmelb - Grattis! Så skönt att det såg bra ut

Fruxx - hoppas det släpper lite. Jag har berättat för mina närmaste medarbetare, men inte min chef än. När har ni andra tänkt berätta på jobbet och så?

Caspianne - Hoppas allt gått bra idag.

Susanba - KramarHjärta ibland är man lite låg. Hoppas det känns bättre snart. 

Själv känner jag mig mest trött, och illamåenda.

Kvitter . Jag har tänkt ringa efter VUL om allt ser bra ut. Jag undrar hur jag skulle reagera om det var två... Vi satte ju int två embryon, även om det ena var rätt kasst. Har nån annan satt in två embryon här?

Kramar! 

• pölsan

Nej Aneleh Många kramar. Plockade bort dig ur listan, tänkte att du kanske inte vill stå kvar där. Hoppas det var okej.

Längtar - Vad stressigt med blödningar. Jag hade en del småblödningar när jag väntade mon dotter. Då slutade de ca v 12, men usch och fy så rädd jag var. Tror det blev fyra VUL där i början. Kan du inte få komma in på VUL tidigare? Fast då kanske de inte kan se så mycket än. Hoppas det inte kommer mer!

Välkommen Curly och Idamarie, och Lowa, och Fruxx, minns inte om jag sagt hej till dig än. Det skrivs så mycket här just nu, blir lite snurrig....Stort grattis till kommande små bebisar

Men vilken mirakelberättelse Curly! Helt otroligt så det kan bli.

Hade VUL idag, skrev visst fel i listan. Ett litet hjärta och allt såg bra ut. Så jag får skicka tvilling-lotten till någon annan. Lite lättad... 

Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10
     KVITTER, 31år, ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10 
    Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL 1/3 BF ca 11/10 
    Caspianne, 39 år: ÄD ÄP 23/1 TD 10/2 VUL 1/3 BF 14/10 
    Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3 
    Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2  VUL 6/3, BF 18/10
    Fru xx, 36 år, ÄD/ÄP 3/2, ET 6/2, + 18/2, VUL 12/3, BF ca 25/10    
     längtar74, 37 år, FET 9/2, TD 23/2, VUL 15/3
    Idamarie, 32år ÄP 3/2 ET 5/2 VUL 27/3 BF 25/10

• pölsan

Curly - fixat!

Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10 
     KVITTER, 31år, ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10 
    Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL 1/3 BF ca 11/10 
    Caspianne, 39 år: ÄD ÄP 23/1 TD 10/2 VUL 1/3 BF 14/10 
    Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3 
    Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2  VUL 6/3, BF 18/10
    Curly - 37 år: missfall efter 2IVF och 4 FET den 15 Jan. ÄL 29 jan. VUL 5/3. BF ca 20/10-2012
    Fru xx, 36 år, ÄD/ÄP 3/2, ET 6/2, + 18/2, VUL 12/3, BF ca 25/10     
     längtar74, 37 år, FET 9/2, TD 23/2, VUL 15/3
    Idamarie, 32år ÄP 3/2 ET 5/2 VUL 27/3 BF 25/10

• pölsan

Jmelb - Känner igen mig i det du skriver. Efter jobbet är jag mest bara trött och orkar inget. Men spyr gör mest bara en munfull. Hoppas det släpper snart.

Lowa - Håller också tummarna för dig.

Kvitter - Skönt att illamåendet släppt. Bli nojjig kan man verkligen bli för det mesta!

Vi ska på semester på måndag, till Brasilien i nästan två veckor. Är orolig för att flygningen är farlig för lillembryot. Det ska ju inte vara det, men det känns ändå lite läskigt.

Min mage är gigangtisk! Min magmuskler gick aldrig ihop efter förra graviditeten, och nu kan jag inte hålla in magen för då mår jag illa. Och jag hoppas att det är nåt med tarmarna så kasnek den få bli lite normal innan det är dags för den att bli stor påriktigt

Kram! pölsan 

• pölsan

Hejhej!
    Nu är jag hemma igen, skönt med värme, har ätit gott och tagit det lugnt. Min pappa bor i brasilien så det var trevligt att vara där. 

Skaläsa ikapp lite i tråden, men många kramar!  Extra till er som fått lämna tråden, jättetråkigt. 

• pölsan

Jmelb - Skönt att du känner dig lite piggare! Mina graviditetssymtom har typ varit helt borta nu när jag haft semester och tagit det lugnt. Men nu när jag kom hem kräktes jag i morse... Konstigt det där. Visst är det så att många mår bättre från vecka 12 ungefär?

Caspianne - Det har varit riktigt skönt! Trevligt att bli välkomnad hem av blommande krokusar i rabatten också Hoppas du kan få ett UL fort! Så skönt att ha lite koll.  

Anaya och Hanneli - Vad spännande med tvillingar

Längtar74 - Elände att försöka skriva från telefonen Är det bra med dig?

Netz - Välkommen till tråden!

Själv har jag äntligen ringt till MVC och fått tid för inskrivning den 10 april. Jag har nog gått upp ca tre kilo redan, känns sådär. Beror nog delvis på att jag inte har tränat sedan ET och att jag lätt äter när jag känner mig orolig. Jag har bokat ett privat VUL nu på fredag, ser allt bra ut då kanske jag kan slappna av lite. Simma ska ju vara bra, så hoppas jag kan komma iväg och röra på mig. En lite äcklig fråga - jag har en del nästan ljusgröna flytningar. Vet ni om det är normalt?

Kram till alla gravida  

• pölsan

Grattis till lyckat VUL idamarie

Vad roligt att flera varit på inskrivning! Ska först dit den 10 april.

susanba - ja, jag pratar portugisiska. Bodde där i två år som barn och har använt språket så pass mycket att jag pratar det än. Det underlättar! Lite chockartat att börja jobba igen... 

Kram till er Hjärta 

• pölsan

Längtar74 - Ja tänk att få prata om sin graviditet  Jag nojjar en hel fortfarande jag också. Har varit dålig i magen de sista dagarna, jättelös, och ont i magen. För för mig att det är ett dåligt tecken. Hård i magen brukar man väl vara när man är gravid? Hoppas allt ser bra ut vid VUL imorgon.

Bellan -Skönt  med lata dagar i Spanien! Yogabok låter spännande. Tror jag skulle må jättebra av något sådant. Har ofta ont i huvudet och haft en hel del ont i ryggen den sista tiden. Är lite sugen på att hitta någon form av gravidyoga grupp kanske. Kan vara så dyrt bara...

Kvitter - Vad härligt att fått tid för RUL! Kan du inte skriva in det i listan?

Jag bor i Uppsala, någon annan? Imorgon ska jag på ett extra VUL, har bokat det själv privat. Är nervös! Mer än inför förra VULet faktiskt. Nu är jag ju så inställd på att det ska bli en bebis i oktober...

Kramar {#emotions_dlg.flower} 

• pölsan

Längtar74 - Grattis till lyckat VUL  Skönt att du är som en nötkärna i övrigt! 

Är också glad över lyckat VUL idag! Hade dock tydligen bokat på ett annat ställe än jag trodde, de åg ut som ett frågeteckan när jag kom... men de klämde in mig en timme senare och som tur var kunde jag vänta. Och allt var bra, hurra Lillfoster var något större än kurvan, så enligt längd var jag i 12+0 och inte 11+0. Han sa att det fanns en studie som visade på att pojkfoster är något större veckorna 11-14, men sen jämnar det ut sig vid RULtid. RTiden får utvisa om vi kan stötta den teorin...

Hoppas det är bra med er i tråden, trevlig helgSolig 

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?