• susanba

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Stort Grattis Kvitter!!!dt kommer nog gå finfint!! En etapp avklarad Tack pölsan för det!!tog tempen imorse o då vardrn 37.1 högre än annars alltså...puuh nej man nojjar ihjäl sig.googlade som vanligt o då hittar man all möjl.läskig info.... Jag mår skitilla av och till mitt bästs knep är att äta en halv banan o öppna fönstret el gå ut o få frisk luft ngr min. Då försvinner illamåendet ett tag.tänkte även köpa dessa åksjuketabl.på apoteket. Nu är jag nedbäddad i kraftig förkyln så våra helgplaner sprack helt..jaja trevlig helg på er! !

• susanba

Pinkiepie lämna inte tråden! Förstår att det känns som det är kört, men du måste kolla först det kan ju vara nidblödning, vet så många som blödit trott de fått missfall, sen har det ändå blivit bebisar :)  Hoppas för din skull att det kan vara såHjärta

Kvitter: tack förstår att tempen kan gå upp o ner, men nojjar ju ihjäl mig, idag hade jag tex bara grav.symtom hela dagen och idag inga! Men pratar man med andra kan det vara så, bara inte denna "ickegravidkänsla" håller i sig, då blir jag ju orolig, det är ju fort. så lååångt till 6/3!!

Är det någon av er andra som blivit rekommenderade att ta influensa spruta?? Jag har aldrig brytt mig om sådant tidigare men nu kanske man ska göra det??

Ha en fin söndagkväll därute!!

/susan         

• susanba

Odessa kräv en utredning!!! 
    Det kommer gå bra för dig till slut, du vet ju att du kan bli gravid :) Även om jag fattar att det inte känns som en tröst i detta läge, så kommer det nog gå bra till slut, kram på dig och tack för lyckönskning!{#emotions_dlg.flower} 

• susanba
    Jmelb skrev 2012-02-27 13:55:20 följande:
    pinkipie: Nej vad tråkigt att höra, men har du verkligen kollat upp att det är missfall? jag säger precis som många redan sagt.. Det är vanligt med mellanblödningar. Det här med graviditet är väldigt spännande hur man kan må. Jag trodde verkligen inte att "bli gravid" var en resa på rosa moln med glittrande hjärtan runtomkring mig.. man har ju hört vänner som mår illa m.m., men jag har inte riktigt förstått hur man mått när vänner förklarat.. Jag har fått det märkliga symptomet... konstant hunger.. jag äter och äter och äter och känner mig aldrig mätt.. full i magen känner jag mig dock och blir illamående för att magsäcken är full.. Jag kan äta lunch och sen tar det 10 min och jag blir vrålhungrig och då menar jag verkligen vrååålhungrig.. känns som om jag inte ätit på 15 timmar och blir yr och illamående som man lätt blir när man inte ätit på "länge"... Jag har lite smått panik över detta just nu.. för jag är inte sugen på någonting att äta, så det blir att jag tvingar i mig vad som helst.. det känns som om min ämnesomsättning är skyhög. man kan ju undra vad som händer med tanke på att jag stoppar i mig något att äta typ var 20 min utöver frukost, lunch o middag och ändå har jag gått ner 2,5 kg på 1½ vecka. Jag klarar just nu inte av att göra något annat än att ligga i soffan efter jobbet och försöka äta heeela tiden.. Jag som hade hoppats på att jag skulle kunnat träna och leva som vanligt, men just nu går det inte.. suck. som sagt.. det här med graviditetssymptom är mycket märkligt. hoppas innerligt att det inte håller i sig i 9 mån.

Jag känner igen precis allt!!skitkonstigt orkar oxå bara precis mex o jobba...ligger mest utslagen på soffan o mår illa hela tiden dessutom känns ingenting gott...utom mackor..det får jag i mig min räddning blir frukt o en snäll man som servar mig Nu e det bara dryga veckan kvar till vul....hoppashoppas caspianne: vd läskigt tur blödni g stoppades...även om man vet det kan vara ok så är man snabb o tänka det värsta...i know..
  • susanba

Hej allihopa! Välkommen ni nya!! Tänker på er som har vul imorgon lycka till!! !det kommer gå såå bra tror jag!! Själv ligger jag däckad hemma sen i fredags kr aftig förkyln vill aldrig ge sig plus hemsk h uvudvärk ovanpå illamående o trötthet! Mitt illamående e värst tidig kväll o fortsätter sen hela kvällen..har fått en ny craving citron!!!bla tomater m massa citron på...galethaha måste bara ha! Citron på allt mrmmm. Tar nu postafen en tabl.p kvällen det hjälper verkligen mot illamåendet kan tipsa om det! Som sagt all lycka till caspianne o jmelb imorn!! Kraam

• susanba

Hej allihopa! Välkommen ni nya!! Tänker på er som har vul imorgon lycka till!! !det kommer gå såå bra tror jag!! Själv ligger jag däckad hemma sen i fredags kr aftig förkyln vill aldrig ge sig plus hemsk h uvudvärk ovanpå illamående o trötthet! Mitt illamående e värst tidig kväll o fortsätter sen hela kvällen..har fått en ny craving citron!!!bla tomater m massa citron på...galethaha måste bara ha! Citron på allt mrmmm. Tar nu postafen en tabl.p kvällen det hjälper verkligen mot illamåendet kan tipsa om det! Som sagt all lycka till caspianne o jmelb imorn!! Kraam

• susanba
    Caspianne skrev 2012-02-29 13:05:49 följande:
    Oh nej Susanba, inte kul att var sjuk! Men kunde inte låta bli att skratta åt din 'craving'. Citroner! Å tomater! ha ha ha
    Krya på dig nu!  Lergian comp ska vara bra dagtid (man blir inte lika trött som av postafen).

Längtar74: Jag är inte vaccinerad 

Tack för tips, Lergian comp oki bra o veta!

Visst låter det galet, citron på tomater, vattnas i munnen bara jag tänker på det haha o apelsiner!
    Har ni andra inte fått några cravings..? :)  Glad att det inte e choklad, chips & chokladbollar iallafall Skrattande   

• susanba

Grattis!!!! Jmelb vad skönt att allt såg bra ut!! Förstår inte den där beräkningen 4+7 vad betyder det? Själv har jag haft migrän hela natten och spytt galla..idah orkar jag precis ingenting...förkylningen ger sig aldrig Usch känner mig låg...får bara hoppas på bra resultat tis... Har även gått upp i vikt fast jag äter mindre...men ligger man bara ner kanske dt blir resultatet.... !! Nee ingen pos.idag men glad för alla lyckade VUL!!

• susanba

Tack pölsan...japp jag har satt in två embryon...hjälp isåfall men vet inte hur hög chans det står så olika info överallt.. Men än mer oro för tvilling graviditet är än mer riskfylld.. Samtidigt skulle det vara en blessing..att få ett sysk on på en gång annars har min största önskan/dröm vnarit o få ett barn. Blir det bebis av detta orkar jag inte gå igenom d etta igen..tror jag men går dt inte hela vägen ger jag inte upp såklart!! F Caspianne håller alla tummar att allt gick bra för dig idag! Fin kväll på er alla!!

• susanba

Grattis Caspianne!!!! Åh vad härligt o se ett tickan de hjärta!förstår att det känns overkligt!ja vi får vänta några dar till...hu vad nervöst.. Trillingar jeeesus kan det gå så....jag undra hur stor chans det eg är att få tvillingar...jag har läst 10% ngnstans o 40% ngn annanstans...är ju lite skillnad alltså...jag är inställd på om det blir något så ett...men nu undrar man ju hur stor chand eftersom så många här fått två tillbaka så kanske det blir några tvillingar hii kul.. Trevlig kväll alla! ! Kram

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?