• Anonym (Förvirrad)

Min mamma fick idag diagnos Bukspottskörtel cancer.

Helt förstörd min mamma fick idag sin dom, jag är så ledsen.
    Vad händer nu någon som har erfarenhet om vad som händer hur länge har man kvar?

Bukspottskörtelcancer med metastaser i lever och lungor.

Kanske fler som sitter i samma sits som vill skriva av sig. 

• Svar på tråden Min mamma fick idag diagnos Bukspottskörtel cancer.
  • Anonym

Beklagar! =( Min svärfar gick bort av samma, samt min farmor. Farmor levde ca 1-2 år. Envis tant.
    Medan svärfar levde ca 6 månader.

Kram!

• Hanna30

Jag beklagar verkligen!
    Det är så tråkigt att höra hur många som insjuknar i cancer. Idag är det ingen ovanlig sjukdom utan rentav en folksjukdom. Jag sitter just nu hemma hos min cancersjuka pappa,lungcancer, han fick sin "dom" för ca ett och ett halvt år sedan och idag är han så pass dålig att vi befarar att han  inte har långt kvar. Jag känner verkligen med dig och inget som jag eller någon annan säger kan trösta men jag vill ändå säga att kämpa och ge inte upp. I stället för att fokusera på hur länge din mamma har kvar så ta vara på all den tid som ges för det är det enda som räknas. Jag snöade oxå in mig på just den frågan hur länge pappa har kvar, men efter ett tag lärde jag mig att fokusera på att pappa faktiskt fortfarande finns här och det är det viktigaste. Tusen kramar till dig och din mamma, må ni finna styrka i varandra och glöm inte att kramas mycket och ge varandra kärlek, och glöm inte att fokusera på att hon finns här och nu och det är det viktigaste!! Ta hand om dig!

• Anonym

Ta vara på varandra den stund ni har kvar... kram Hjärta

• Anonym (Förvirrad)

Tack för era svar, jo jag ska koncentrera mig på nuet och mysa och kramas och visa min mamma att jag älskar henne, för hon är den bästa mamma jag kunde ha fått. Känner mig så maktlös när jag inte kan hjälpa henne att se hennes rädsla i ögonen idag på sjukhuset gjorde så ont. Hon som precis tog förtidspension för att kunna resa och njuta av ålderdomen. 

Jag visade mig stark och stödjande på sjukhuset men när jag väl kom hem bröt jag ihop.

Hanna 30 hoppas din pappa piggar på sig och att du/ni får njuta av varandra en lång tid framöver. 

• Anonym
    Anonym (Förvirrad) skrev 2012-02-10 18:54:49 följande:
    Tack för era svar, jo jag ska koncentrera mig på nuet och mysa och kramas och visa min mamma att jag älskar henne, för hon är den bästa mamma jag kunde ha fått. Känner mig så maktlös när jag inte kan hjälpa henne att se hennes rädsla i ögonen idag på sjukhuset gjorde så ont. Hon som precis tog förtidspension för att kunna resa och njuta av ålderdomen. 

Jag visade mig stark och stödjande på sjukhuset men när jag väl kom hem bröt jag ihop.

Hanna 30 hoppas din pappa piggar på sig och att du/ni får njuta av varandra en lång tid framöver. 

Hur lång tid har hon kvar enligt läkaren? Antar att det inte är så länge..... kram på er! Hur gammal är hon?
  • Anonym (här med)

Skickar en varm tanke. 

Det är en av de värsta cancerdiagnoser man kan få. Min mamma gick bort i exakt samma för ett par år sedan. Jag tror att genomsnittlig överlevnad efter diagnos är 5-6 månader.

Ta hand om dig och hoppas att din mamma är en av dom det går bra för! 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (här med) skrev 2012-02-10 19:13:22 följande:
    Skickar en varm tanke. 

Det är en av de värsta cancerdiagnoser man kan få. Min mamma gick bort i exakt samma för ett par år sedan. Jag tror att genomsnittlig överlevnad efter diagnos är 5-6 månader.

Ta hand om dig och hoppas att din mamma är en av dom det går bra för! 
    Hur lång tid fick din mamma?

Jag hoppas så att hon får överleva och vara relativt frisk under sommaren då hennes passion är blommor hon har en gigantiskt och vacker trädgård med blommor från alla världens hörn, skulle vilja att hon får uppleva den i alla fall en gång till.

Det ser mörkt ut min egen sorg kan jag handskas med, det som gör mest ont är att se hennes rädsla.

Dessvärre kunde det ha sett ljusare ut om läkarna hade lyssnat tidigare hon har de senaste 2 månaderna blivit hemskickad med alvedon från akuten 8ggr, i tisdags plockade jag in henne i bilen valde ett annat sjukhus och sa att jag inte åkte därifrån före de kom på vad det var och idag kom då beskedet. Blir så arg, kanske utgången skulle blivit detsamma men de smärtor hon har haft hade hon sluppit om någon hade lyssnat.

Min mamma kommer att dö och det känns så overkligt och det känns hemskt. Jag kommer visa henne min kärlek varje dag som vi har tillsammans.  
Svar på tråden Min mamma fick idag diagnos Bukspottskörtel cancer.