• Lenora

Varför tror alla på honom?

Har ni gemensamma vänner? Eller kan du bryta med hela den delen av ditt liv, förutom pappan då?

Jag var i en väldigt liknande situation där min charmige partner lyckades få alla att hata mig för saker som att jag bad om att få tillbaka saker som gått i vår släkt i generationer och teckningar som min lillebror ritat när det tog slut (fick knappt tillbaka något i slutändan vilket svider än idag).

Jag har ingen kontakt med vare sig honom eller den vänskapskretsen idag och saknar definitivt inget utav det. Även om mina sår har läkt bra nu efter en lång tid kommer minnena tillbaka till ytan ibland. 

• Lenora

Jag förstår hur svårt det måste vara för dig. Då jag bröt upp med mannen som jag pratade om fanns inga barn i bilden, vilket gör det så mycket lättare.

Har han något umgänge med barnet idag? 

• Lenora

Tänk inte på mig, det här var många år sedan. Vi blev tillsammans då jag var 15 och han nära 30. Inte så svårt för honom att totalt förstöra min värld då.

Jag är tacksam över att jag klarade av att lämna honom och saker är trots allt bara saker. Jag överlevde vilket är det viktigaste, men jag vet mycket väl att de "vänner" vi hade då tyckte att jag var en satmara utan dess like.

Men tillbaka till din situation...känner du dig hotad? Behöver du hjälp med att få kommunikationen mellan er två att fungera för ert barns skull?

• Lenora

Vilken jobbig sits. Tyvärr är det svenska systemet väldigt generöst då det gäller att båda föräldrarna ska få möjlighet att få träffa sina barn.

Ta hand om dig!

Har du några vänner eller någon familj som finns där för dig och stöttar dig? 

• Lenora

Jag hoppas att allt går bra för er och att han inte får umgängesrätt, åtminstone inte utan en annan part närvarande.

Hur mycket finns dokumenterat kring hans övergrepp mot dig?

Vi är ju ofta så "dumma" att vi inte rapporterar övergrepp när de händer. Jag själv kontaktade inte polisen en enda gång trots att det rörde sig om både fysisk och psykisk misshandel och sexuella övergrepp. 

• Lenora
    Tallink skrev 2012-02-11 03:20:20 följande:
    Jo jag har en del som stöttar mig men usch allt känns bara som ett svart hål och önskar mest av allt att hon hade en normal pappa :(
    Det förstår jag. Tyvärr finns det ingen trollformel som förändrar honom.

Men vem vet, en dag kanske du träffar en superhärlig man som kommer att bli pappa åt din dotter. En av mina bästa vänner är bonuspappa åt en helt underbar flicka vars biopappa knappt ens finns kvar i deras liv. Han valde andra saker i livet än sin dotter.

Och det kanske finns en möjlighet att han förändras med tiden men det skulle jag inte våga hoppas på.
Svar på tråden Varför tror alla på honom?