• MHBW81

Någon med ex ADD/ADHD & liknande som planerar barn eller har barn?

Här är en till med ADD. har även drag av autism men oklart vilka drag dock.

Jag har 2 barn och tvekade aldrig angående detta med att bilda familj. 
    Det enda jag har att rekommendera är att ha Strikta rutiner och att aldrig någonsin tänja på de. Vi äter middag 17.30 varje dag och mina barn ligger i sängen 21.00 (De är 9 och 7 år numera) oavsett vilken veckodag det är eller om det är lov. När de varit med sin mormor iväg en sväng vrider de om dygnsrytmen rejält och det strular jättemycket att få in i rutinerna igen. Det funkar men så småningom lär ju ungarna protestera men det löser vi då.

Jag är helt ensam till 100% med mina barn.

Tog några år att få till allt så att vardagen funkade men det gick.

Jag har haft familjebehandlare, kontaktperson och annat genom åren men har numera ingenting vilket är skönt.         

Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • MHBW81

Ett hett tips TS att om du är som jag stresskänslig så ta itu med det innan du får barn. Det kan påverka humöret och tålamodet.
    Barn är ju som känt är rätt röjiga och vill ha allt gjort nu på studs och inte om två minuter och man får släppa allt för att t.ex byta tv kanal åt de trots att man står och lagar mat eller diskar eller något annat just då.

Tveka inte om att be om hjälp om du känner att du behöver det. Annars blir man helt slutkörd och vill bara lägga sig i sängen och bara läsa eller sova och inte ha något med någon att göra.   

Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
Svar på tråden Någon med ex ADD/ADHD & liknande som planerar barn eller har barn?