• MaJe2011

Semper Lemolac 1

Hej!
    Jag har en fråga. I samråd med BVC har vi blivit ordinerade Baby semp Lemolac 1 eftersom min lille pojke på snart 5 veckor är trög i magen. Han gråter o blir stel som en pinne när jag ger den vanliga ersättningen..

Enligt BVC så ska jag varva vanlig ersättning med lemolac men det blir inte bättre.
    Kan man enbart ge han lemolacen i baby semp)ett par dagar o ser hur det utvecklar sig? Kan man ge minifom i samband med lemolac?
    När han har bajsat så är han återigen lugn...så de måste ju bero på ersättningen (den vanliga, baby semp 1) Jag

Hur har ni gjort? Jag sliter snart mitt hår & tycker så synd om honom..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-11 15:52
    Alltså ger jag lemolac bajsar han som han ska. Men enligt BVC om man ger för mkt lemolac blir det diarré? Har googlat o stet att andra bara gett lemolac. Har era diarré?

• Svar på tråden Semper Lemolac 1
  • ljusning

Av vilken anledning sa de att du skulle varva dem? Är inte lemolac "vanlig" ersättning, bara lite mildare för magen?! Kanske står på sempers hemsida, prova kika där!

• MaJe2011
    ljusning skrev 2012-02-11 15:53:54 följande:
    Av vilken anledning sa de att du skulle varva dem? Är inte lemolac "vanlig" ersättning, bara lite mildare för magen?! Kanske står på sempers hemsida, prova kika där!
    Som jag skrev. Så kan han få diarré istället..därför undrar jag!
    Nej det står inget där...
  • Starelli

Testa men nan1 istället. Vi hade exakt samma problem så minifom och magdroppar tillsammans med nan1 och en tesked rapsolja i varannan ersättningsflasks hjälpe henne komma igång med magen

• Jakan

Hej! Vi ger bara Lemolac 1 och har gjort det i ca 2 månader. Det e samma näringsvärde bara lite lättare för magen att smälta:)

• MaJe2011
    Jakan skrev 2012-02-11 18:53:11 följande:
    Hej! Vi ger bara Lemolac 1 och har gjort det i ca 2 månader. Det e samma näringsvärde bara lite lättare för magen att smälta:)
    Men har du hört ngt om diarré? Hur är din bebis i magen??

Tack för ditt svar! :)
  • Bebis200012

Min dotter är uppfödd endast på lemolac ,rådfrågade aldrig någon förutom min svärmor, hon sa att det va bra för barn med "knöliga" magar, hon gav det till sina barn för snart 40 år srdan! :)

• koki

Vi gav vår son lemonac då han var 1 månad varvade med att amma också. Slutade amma honom vid 5 mån och då drack han bara lemolac och det funkade jätte bra och han fick aldrig diarré. Lemolac är som alla andra ersättningar bara mildare mot magen. Vi prövade nan efter att Bvc rekommenderat men den funkade inte alls. Då blev han hård i magen. Så lemolac fungerade utmärkt!

• MaJe2011

Vi har kört enbart lemolac nu i 1 dag & jag märker redan skillnad.
    Jag har en bebis som faktiskt sover o inte gallskriker på kvällarna i flera timmar..
    Iofs kan jag bara yttra mig om EN dag men...vi har haft gallskrik i timtals i över 1 vecka i streck nu.
    Så gissa om jag var nöjd igår när jag för en gångs skull fick somna före 02:00?

Tack för era svar & jag funderar fortfarande på varför bvc sagt så som hon gjort om lemolacen?

En fråga till: Spyr era ovanligt mkt? Min kan spy som vatten ibland..

Svar på tråden Semper Lemolac 1