• Anonym (Svanen)

Vad har du för mått runt halsen?

Jag själv som är liten, normalviktig men tunn och kort har knappt 30 cm runt halsen. Tycker den är såå smal, min partner kan med en hand nästan ta ett grepp runt hela den..

Hur lång är du, vikt och mått runt halsen?

Sånt här pratar man ju aldrig om så vet inte vad som är vanligt men kul och läsa vad ni har.

• Svar på tråden Vad har du för mått runt halsen?
  • Anonym (-)

168cm 58kg
    32cm runt halsen
    Jag har aldrig reflekterat över om jag har en smal hals eller ej. Vad jag däremot noterat är min sambos långa fingrar, men inte ens han når runt en hals med en omkrets över 20cm. Så din sambos händer måste vara något alldeles extra!

• Callistrate

31 cm har jag (tydligen) Tycker att den ser proportionerlig ut.  Jag är ganska lång och smal...

• Anonym (Svanen)
    Anonym (-) skrev 2012-02-11 16:08:40 följande:
    168cm 58kg
    32cm runt halsen
    Jag har aldrig reflekterat över om jag har en smal hals eller ej. Vad jag däremot noterat är min sambos långa fingrar, men inte ens han når runt en hals med en omkrets över 20cm. Så din sambos händer måste vara något alldeles extra!
    Haha, ja men det är han som säger att han nästan når runt hela den och jag har ju aldrig sett hur mycket, men känns som jag har minimal hals :)
  • Anonym

30,5 cm jag är 165 cm och väger 50kg. 

Tycker jag ser normal ut, min hals är smal och man jämför med min sambos, män män brukar ha större omkrets än tjejer. För att vara tjej tror jag att jag har normala mått.

Off topic, din sambo måste ha enorma händer.  

• EnEnkelTulipan

Första gången jag mätte omkretsen runt halsen men kunde inte låta bli nu när det frågades om det. 30 cm blev resultatet. Är 175 cm lång och väger runt 60 kg. Har aldrig reflekterat över att min hals skulle vara ovanligt slank eller tjock. Den är lagom :)

• Anonym (Svanen)

Är det nån som har under 30 cm då som jag?

• Anonym (Svan2)

26.5 cm

160 cm/45 kg

• Anonym (tjockisen)

38 cm. 176 cm lång, väger 95 kg.

Svar på tråden Vad har du för mått runt halsen?