• suntförnuft

IVF-start Mars 2012? Vi gör det här tillsammans :)

Hej !

Nu är det ÄNTLIGEN dags att börja med första IVF:en i Mars. Jag är nervös, men samtidigt otroligt laddad inför den här resan!!! :) Jag ska köra korta metoden och beräknas börja spruta v.9.
    Jag har hoppat in och ut i flertalet trådar. Alla har hela tiden legat steget före mig och därför har jag inte känt mig delaktig eller kunnat dela så mycket med de andra.

Det borde vara NÅGON som kör igång i Mars mer än jag ? :) Vi kan väl dela tankar, oro, positiva besked, graviditetsymtom.. Ja, allt som hör till ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 18:23
    SPRAYSTART:
    Vågatillslut - 4/3
    metbäcksfru - 10/3
    CML - 14/3
    kivik - 26/3
    Lillflickan - 27/3
    Lillstoran - 29/3
    M I M M I - 31/3
    xlitenx - 31/3
    nl2012 - 5/4
    Önskaren - tidigt i april

SPRUTSTART:
    Suntförnuft - 25/3
    Chicky01 - 8/4
    Thelmas - vecka 11-12 ?
    jonel - april månad
    fridalilla - vecka 15
    Woman71: slutet av mars

ÄGGPLOCK:
    bailey - 8/3

RUVARE:
    moniquee83 - TD 27/3
    martini bianco - TD 31/3
    Ernie76 - TD 3/4
    Liwa - TD 4/4
    Thunderkatten - TD 6/4
    Mrs Lilac - TD 6/4
    ak15 - TD 9/4
    Myriz - TD 11/4
    Dorisa - TD 11/4
    Serafine 84 - TD 13/4
    tsm - TD 13/4

GRAVIDA:
    pixerpie - BF november
    Bella 81 - BF 3/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-02 21:58
    SPRAYSTART:
    Vågatillslut - 4/3
    kivik - 26/3
    Lillflickan - 27/3
    Lillstoran - 29/3
    M I M M I - 31/3
    xlitenx - 31/3
    Önskaren - 4/4
    nl2012 - 5/4

SPRUTSTART:
    metbäcksfru - 28/3
    Anzz - 28/3
    Woman71 - slutet av mars
    VåratLiv - 4/4
    CML - 4/4
    Chicky01 - 8/4
    Thelmas - vecka 11-12 ?
    jonel - april månad
    fridalilla - vecka 15

ÄGGPLOCK:
    Suntförnuft 4/4
    bailey - 8/3

RUVARE:
    moniquee83 - TD 27/3
    Ernie76 - TD 3/4
    Liwa - TD 4/4
    Thunderkatten - TD 6/4
    Mrs Lilac - TD 6/4
    ak15 - TD 9/4
    Myriz - TD 11/4
    Dorisa - TD 11/4
    honeybunny78 - TD 12/4
    Serafine 84 - TD 13/4
    tsm - TD 13/4

GRAVIDA:
    pixerpie - BF november
    Bella 81 - BF 3/12
    martini bianco - BF 4/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-01 19:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-354/m67323360.html

• Svar på tråden IVF-start Mars 2012? Vi gör det här tillsammans :)
  • suntförnuft

Hej tsm!!:) åh, vad spännande!!:) hur länge kör du med spray? Jag har beräknat äp v.11. Det känns konstigt att det skulle skilja två veckor?:) men Gud vad skönt att du hittade in hit.. Vi ligger ändå nära ju:)!! Vart går du någonstans? Nej, detta är första gången. För er då? :) vad fick ni betala för medicinerna? Hörde att det gått upp?

• suntförnuft

Tsm: Jag hejar på dig och hoppas att det kommer gå vägen den här gången!!!! :) Vad duktig och bra du är som fortsätter kämpa. Alla skriver ju hela tiden att det är värt allt jobb till slut, och det tror jag ju på ;) Jag TROR fan att det här kommer bli ett underbart år! :) Nu sätter det snart igång för dig .......Lycka till med uppladdningen!!

Mrs Lilac: Lycka till och hoppas ni kommer igång snart. Vi får bara kämpa på tillsammans och stötta varandra!!! :) 

• suntförnuft
    Tsm- Det är heeeeeeeeelt okej att kolla på både mammakläder och bebiskläder tycker jag! Jag har kollat på bebiskläder sen vi började försöka, alltså i 2 år och sju månader ;) haha. IBLAND gör det mig ledsen men för det mesta gör det mig peppad. Jag SKA komma dit, någon gång :) Förhoppningsvis detta året, tillsammans med er!:D

Ernie76- Välkommen! Vad händer för dig v.11? Äggplock? :) Jag har inte gjort IVF förut, this is the first tiiiiiiiime, wii! eller ja, både wii och tvii. haha.   

Thunderkatten - Åh, vad roligt! Välkommen hit. Det ska bli så roligt och skönt att ha lite "sällskap" härifrån. Vart går du någonstans? Förresten, såg att du ska börja spruta dag1. Jag börjar dag2, är det olika på olika kliniker eller varför är det så? lite nyfiken bara.

Lillstoran- Du/ Ni verkar ha goda chanser. Vad ska ni göra på eran "tid" ? Samtal? :)

Inga barn här.. är det någon av er som går på RMC i Malmö förresten??  

• suntförnuft

GÖTT!! V.11 jag med. Börjar spruta v.9 som det ser ut nu och då bör det bli plock v.11 :) :) :) WIIIII!!!

Usch jag är så himla nervös och har jättesvårt att tänka positivt. Det känns lättare att tänka negativt och isf bli glad OM det skulle vara ett pluss. Många säger till mig: Du MÅSTE tänka positivt.. men alltså, jag är så rädd.... :( 

• suntförnuft
    Ernie76 - Jag TROR på att detta är ditt år!!! Jag vet lixom inte HUR jag ska tänka.. om jag ska tänka positivt måste jag ju typ tänka: Ja, det kommer gå denna gången. Går jag in med den inställningen och får minus kommer jag bli förkrossad :S Samtidigt känns det sjukt tråkigt och nästan "onödigt" att försöka om man ska gå o tänka: Jaaa, detta kommer aldrig funka! Kanske borde komma på ett mellanting? Typ: Jag hoppas verkligen att det ska gå och jag tror på det här! SKULLE det inte funka den här gången, ja då har dom lärt känna min kropp tills nästa försök och då kommer det funka! MEN, väl där då? om man får minus? neeej, fan.. haha :S EN SAK I TAGET.. små mål! :)

Tsm - Bra att du fixade en lista, tänkte också på det. Det blir mycket lättare att "hålla koll på varandra"   :) hihi!

Fridalilla - Nej, börjar v.9! :D   Välkommen förresten!! Jag har pratat och läst tusen trådar känns det som, som handlat om IVF. Dock har jag inte pratat med någon "In real life".. Inga familjemedlemmar eller vänner vet något :P

Chicky01 - Välkommen hit!! :D Ja, vi kommer hinna, skulle det bli några bebisar i början av 2013 så är det med sjuktbraaa! :)

Vi måste få massor med pluss i denna tråden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag hoppas innerligt att det verkligen är ALLAS tur nu :) 

• suntförnuft

Får jag fråga en annan sak till er alla? :) Jo, i många andra trådar jag har varit med i så har typ antalet "medlemmar" blivit så SJUKT många, typ så 50-60 st :P Jag tycker det blir ganska svårt att..ja, "hålla kontakten" med alla då. Finns det någon möjlighet att typ stänga ( ej stänga ner utan stänga för nya medlemmar) tråden efter ett tag? jag vill egentligen inte utesluta folk men ja, vad tycker ni? jag vill verkligen hålla kontakten med er alla och följa hur det går för alla!

( jag menar inte att "stänga" den redan men någong gång, på ngt sätt..)

• suntförnuft

HEJ!

Välkomna hit alla nya, roligt att vi har börjat bli en härlig skara nu! :)

På mitt infomöte så var vi en massa par som satt i ett rum, där fanns en sjuksköterska som gick igenom de två olika metoderna och svarade på frågor typ =) Det var i Malmö.

Snart börjar allt fler komma igång i den här tråden..... :) WII!!        
    Hur går det för dig/er som börjat? 

• suntförnuft

Listan har verkligen blivit riktigt snygg!!! :) BRA JOBBAT!!! Det ska bli kul när alla kommit igång och det börjar flyttas runt, hihi, spännande!

Tsm: Jaaaa.. vi var typ 25-30 par på själva "infomötet".. Men sen hade vi ju privat samtal med läkaren och sjuksköterskan ? =) (om det var det du tänkte på kanske? :P)

• suntförnuft

Myriz: För mig var det mötet helt onödigt. Jag hade läst så mycket överallt om korta och långa metoden. På RMC-Malmös hemsida fanns även en film om IVF som man kunde titta på, som jag gjorde innan mötet. När jag kom dit så var det den infon som gavs, så jag kände att jag redan "visste" allt som dom sa innan, men det var obligatoriskt och vi fick betala 200 per man för att sitta där i ca 40-50 min :P Nej, jag trodde det skulle vara konstigt men alla som satt där hade ju ngt problem och alla hade vi samma dröm- att bli gravida och få ett barn :) Så det kändes ganska naturligt faktiskt.. =) Jag var sjukt nervös att det skulle vara ngn jag kände där men det var det inte!!! ( Det är ingen som vet om den här lilla resan vi gör).

Nl2012: Tror det är fler faktorer som spelar roll? :)
     Kanske om du äter medicin för ngt annat, hälsoproblem, operationer m.m? eller, ni andra? vad säger ni?

Tsm: KÄMPA PÅ MED SPRAYEN!!! Vissa dagar blir nog lite snurrigare än andra..=) På det infomötet var det ju inget personligt, alltså där det var 25-30 par. Sen hade vi sjuksköterske och läkarmöre veckan därpå och då pratade vi om den där hälsolappen och sedan bestämde dom vilken metod vi skulle göra och sen fick vi sprutvisning ;) Usch, är redan att jag glömt bort hur man gör när man fyller sprutan o sånt :P men borde finnas filmer på youtube haha.       

• suntförnuft

Hej.. Jag ska sätta mig ner och läsa igenom alla nya inlägg sen, spännande!!!:) får jag fråga en snabb fråga? ;) är det någon som har journumret till rmc- Malmö??? Jag hittar inte det i min ivf-mapp:(

• suntförnuft

Hej alla gullingar! GUD vad roligt att se så många nya och att det verkar gå så himla bra för alla!!!!!!!!!!!!!!!! :)

nl2012 - Jag skulle ju börjat spruta v 9 och när jag ringde till dom och sa att jag fått min mens sa dom: Du tog ett blodprov när du var här som läkaren måste titta på. Jag- jaha, vrf det då? Hon- nej men så gör vi med alla, det måste vara okej för vi ska kunna ge ett ok att starta. Lite senare ringe hon upp och sa att mitt Tsh var inom normal ram men att det skulle ligga runt 1,5 ( det låg ppå 3,3) när jag var där i januari. Så jag fick inte börja starta. Det tog sjukt hårt på mig, när man är inne i detta så räknar man ju dagar och timmar typ, haha. Jag var där i januari och skulle börjat nu i mars, de har alltså haft 2 månader på sig att läsa av mitt blodprov+informera mig om att få ner mitt tsh värde :( Jag grät och grät och har drf inte kännt mig med i gänget längre :S MEN som tur är så var jag hos doktorn och tog ett nytt tsh värde som låg på fina 1,6!!!! Hon tyckte jag skulle fortsätta med min medicinering och allt såg bra ut. ( Hon sa även att tsh inte ligger precis på samma nivå hela tiden och därför kan det ha hoppat upp lite i januari pga tex. en förkylning, stress..) Nu har jag vidarebefodrat Rmc Malmö och de har gett mig klartecken att få starta nu nästa mens... så, v.13 - sprutstart för mig ( FÖRHOPPNINGSVIS!!!) :)

Nu är jag på g och känner att jag fått ny energi. Pixerpie och Moniquee83, jag håller TUSEN tummar för er!!

Hopppas det går fint för alla ni som har/haft äggplock!

KRAMAR         

• suntförnuft

Fan vad gulliga ni är! TACK!! :D Det känns så himla roligt att vara tillbaka hos er och följa allt som händer och se allt som ni går igenom. Trots att det inte alltid är roliga saker så är det himla kul att se att det går framåt och att alla kämpar på!!! :)  Hoppas vi kan fortsätta med den positiva anda som råder här ;)

Jag är så trött på alla nonchalanta läkare och sjukpersonal som verkar helt känslolösa, TACK GUD för att det finns helt fantastisk personal också! Hallå, en fråga.. :) JO, den läkaren som jag hade mitt samtal med som bestämde allt om våran IVF, kommer hon följa oss fortsättningsvis och vara med på äggplock o grejer? eller har man ngn annan ?:D 

Mrs Lilac - Det är så trist att känna sig som du sa "ett par hit eller dit". Okej, jag har tid på mig för jag är ung men jag har samma längtan som vem som helst, jag känner frustration och är ledsen för att det aldrig tar sig.. att mensen kommer månad efter månad, det är lika tufft för mig psykiskt som för er/dom som är äldre.. :( Det enda jag känner är att jag har tid fysiskt men psykiskt orkar inte jag hur länge som helst heller.
    Dom bryr sig inte om en månad hit eller dit, men jag gör det, vi gör det.. det tär på oss psykiskt!!!  Nu ska  jag försöka att inte se bakåt i tiden. Utan FRAMÅT ska jag se, FRAMÅT!!!! Framtiden ligger framför mina/VÅRA fötter och vi ska få fina små kottar som kommer få massor av kärlek!!!! Sen kommer det troligtvis inte spela ngn roll att det tog så lång tid utan man kommer väl tänka att om det gått innan skulle man inte fått "just det" barnet som man fått ;)

KRAMISAR!!!

• suntförnuft

Grattis till alla FINA +!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag fortsätter att hålla tummar och tår för er andra ;) Jag är inne och kollar väldigt ofta och följer er alla in i minsta detalj, dock hinner jag inte skriva så ofta :S Men det ska bli ÄNDRING på det.

Nu är jag med äntligen igång och jag känner faktiskt mig väldigt positiv. Ni andra sprider ju så himla mycket glädje och ni verkar så söta!!!

Jag funderar på om jag typ kan skriva listan där jag började tråden  :) Så det står så alla lätt kan se det ?;)   

• suntförnuft

Liwa : Tusen kramar!!! Det kan ju vara svårt att vara positiv till nästa gång när man kanske känner att det går för alla andra och kommer det aldrig bli våran tur. MEN du är säkert ett positiv tjej/kvinna och vi puschar dig tills du lyckas!!!! Kram kram kram.

Thunderkatten: Hoppet är inte ute än. KRAMAR!!!!!  

• suntförnuft

Liwa, jag tror jag läste några inlägg bak och jag vet inte om jag missuppfattade :S Jag håller i alla fall tummar och ger dig massor av lycka!

• suntförnuft

Grattis Lilac och Dorisa!!!!! Tusen kramar till er.

Jag vill gärna uppdatera listan så att alla kan hänga med i alla svängar här :) Dock blir det inget bra när jag "lägger till inlägg" I startinlägget. Någon annan som har förslag? Kan man ta bort inlägg där kanske?

Svar på tråden IVF-start Mars 2012? Vi gör det här tillsammans :)