• Lillflickan

IVF-start Mars 2012? Vi gör det här tillsammans :)

Hej på er! Jag hoppas på ett nytt IVF-försök med spraystart i slutet av mars. Läkaren ska ringa 28/2. Har hållt på i 3,5 år nu. Första IVF jan 2011. Sen två FET, ett till IVF och ytterligare ett FET. Hoppas jag får vara med fast jag inte är ny.

• Lillflickan

Lillstoran, jag tror inte du behöver oroa dig för att inte kunna fullfölja vare sig mediciner eller äggplock. De kollar och justerar så det ska fungera. Blir det fel första gången kan de justera till nästa. Men oroa dig inte för det. Har man problem vid äggplock är det samma sak där. Det går att bedöva mer.

Thunderkatten, jag har gjort två stimuleringar tidigare. Och olika lång tid att spruta. Jag tror det kan ha med olika saker att göra. Dels egna menscykelns längd (man ska få mensen innan sprutstart) och dels hur det finns plats på kliniken och vilken veckodag det blir. Finns säkert fler. Och så finns det en kort metod som börjar på mensdagen, men den har jag inte testat.

Fridalilla, sprutorna är lugnt. Lite nervöst men det brukar gå bra. Man får instruktioner och beskrivningar till hur man gör. Det är inte svårt. Samma som barn med diabetes klarar av :) De känns knappt att ta. Nålen är jättetunn.

• Lillflickan

Jag försvann från sista listan :( kan inte kopiera. Kan någon ta med mig igen. Läkaren ringer 28/2.

• Lillflickan

Tsm, jag förstår precis hur du känner! För det mesta går det bra. Men när processen pågår och runt omkring kan man bara få totalt oväntade känslostormar. Det är okej att deppa ibland! Så länge det inte är hela tiden går det ju hantera. Det börjar närma sig nu! Nya tag, nytt år och nya resultat!

• Lillflickan

Hej nl2011! Jag vet inte hur infomöte går till i Malmö. Men troligtvis får ni information och de förklarar vad som ska hända och hur det går till.

Lågt spermieantal innebär troligen IVF med microinjektion av en spermie i ägget i stället för att spermierna får hitta själva. Men det får du säkert info om på infomötet om så är fallet.

• Lillflickan

Du får lära dig att släppa taget lite. Det här är inget man kan ha kontroll över. Det är svårt med framförhållning för man vet aldrig exakta datum förrän väldigt kort inpå. Du behöver inte oroa dig. Du kommer få den information du behöver och säkert ett nummer att ringa om du har frågor.

Först ska min läkare ringa den 28/2. Beror sen lite på vad hon säger. Om de vill byta någon metod eller inte. Annars blir det nog spraystart i slutet av mars, beroende på när mensen kommer. Ytterligare en sak man inte kan vara 100% säker på i den här karusellen. Men det märks.

• Lillflickan

Var ett tag sen jag skrev. Är mellan försök nu och försöker tänka på annat. Men i morgon ska läkaren ringa. Så nu blev jag nervös igen. Hoppas hon kommer säga något som känns bra och att jag kommer på att fråga alla bra frågor. Troligtvis blir det bara frustration eftersom det inte finns några svar.

• Lillflickan

Läkaren ringde idag. Ingen direkt ny information. Ska troligtvis testa en ny medicin. Ska börja spraya runt sista mars om mensen kommer som beräknat. Tredje hormonbehandlingen gillt!

• Lillflickan

Min sambo ville planera in barn i januari han med. Han specificerade visserligen inte vilket år. Nu, snart fyra år senare, hoppas vi på ett januaribarn igen :)

• Lillflickan

Fridalilla, det är tredje helförsöket IVF. Har också gjort tre FET. Ingen gång har lyckats, men allt har sett bra ut. Första gången 1 ägg insatt + tre till frysen

Svar på tråden IVF-start Mars 2012? Vi gör det här tillsammans :)