IVF-start Mars 2012? Vi gör det här tillsammans :)
Hej!
Hoppas att det är ok att jag tränger mig på här i er fina grupp. Blev så glad när jag hittade hit. Jag känner mig ganska ensam i den här processen, har inte någon nära som varit med om samma sak.
Jag har alltså också hamnat i IVF världen. (Pendlar mellan att vara glad att det fortfarande finns chanser och att vara helt uppgiven). Jag är en super rookie här på Familjeliv. Bara att luska ut hur jag skulle skriva ett inlägg..hehe.. Och alla förkortningar ni kör med. Jag är helt lost..
Lite info om mig. Jag är 37 år, fick ett missfall för drygt två år sen, och sedan dess har vi försökt bli gravida. Inte ett enda plus.
I somras gjorde vi utredning och de har inte hittat något fel på vare sig mig eller min kille.
Fast forward till idag. Vi går på Carl von Linné kliniken, landstingsfinansierat, och är nu mitt uppe i första IVF försöket. Det långa protokollet.
Jag har sprayat med Synarela, hamnat i klimakteriet, och sprutar just nu med Per.. någonting. Var på kontroll igår och på ultraljudet såg de 10-12 äggblåsor, resultatet på blodprovet gjorde att jag nu fick minska sprutdosen från 125-100 för att inte bli överstimulerad. Äggplock lördag eller måndag. Ska tillbaks på kontroll i morgon, och då får vi veta säkert när det blir.
Jag som en gammal "sprutfobiker" har vant mig vid den här helt sinnessjuka behandlingen vi alla går igenom. Det är inte så farligt faktiskt. Kände knappt av sprayen, har varit trött och haft huvudvärk under sprut-tiden, men hade jag inte gjort den här behandlingen och letat symptom hade jag kanske inte tänkt så mycket på det.
Äggplocket känns som en stundande mardröm dock.. usch. Orkar knappt tänka på det ens.
Vår läkare gav oss 1/3 chans att bli gravida vid varje IVF försök. Har ni också fått procent på hur oddsen ser ut?