• Trasan0606

Digital Systemkamera för nybörjare - tips?

Är på jakt efter en bra kamera och är ingen kunnig fotograf men är ändå sugen på en digital systemkamera. Lite teknikintresserad är jag allt...

Finns det någon som ni kan rekommendera till mig och vad ligger priset på en sådan? Att kunna filma är inte av någon större vikt, har en bra videokamera.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Digital Systemkamera för nybörjare - tips?
  • Minne00

Vi har en Canon eos 500 som fungerar ladeles utmärkt för oss amatörer ... vill vi så kan vi läsa på och lära oss hur man skall göra inställningar för att få optimala bilder....
    Vet inte vad vi betalde, det var ju inte igår dirrekt och vi har köpt till en del tillbehör men jag skulle inte vilja vara utan den!
    Lätt att förstå och bra maualer, på internet hittar man bra info om hur man kan göra det riktigt bra.
    Ett tips är Canons fotoskola :)   

• Litenåfin

Kolla nikon d3100 :) har ett inbyggt guideläge om man är osäker :) lycka till!

• Millsy

Om du bara ska fota på auto kan du ta typ vilken digital systemkamera som finns ute på marknaden. Bara fråga om pris, tycke och smak. Men det är ingen idé att köpa något annat än dom "vanligare" kamerorna i billigaste läget om du inte tänkt att du ska LÄRA dig fota. Lite olika vad man tänker att man ska göra med kameran alltså... men framför allt är det en fråga om smak och plånbok. Alla kameror håller hög klass i dag med Canon, Sony och Nikon i topp.

• Trasan0606

Tack för era svar! Hade inte tänkt att bara köra på auto utan lära mig lite om fotografering. Har en ok vanlig digitalkamera med några år på nacken men saknar att kunna zooma och ta riktigt bra bilder.

Kameran är en present till mig så jag får välja men självklart inte en allt för dyr en...

• Grande Rock

De flesta märken har en instegsmodell som man brukar kunna hitta för 3-4000. De räcker bra länge om man är nybörjare, dvs det dröjer länge innan det är kameran som är den begränsande faktorn i hur bra bilden blir.

Svar på tråden Digital Systemkamera för nybörjare - tips?