• Blueberry Strawberry

All form av prostitution ska vara olaglig

Jag köper inte myten om den "lyckliga horan". Jag anser att sälja sex ska vara olagligt. 
    Jag vill inte ha ett samhälle där det anses ok att sälja sexuella tjänster eller köpa dem.  
    För mig är detta en avsaknad av moral, båda att köpa och sälja. 
    Bordeller i Sverige: NEJ TACK!
    Den dagen (förhoppningsvis kommer den aldrig) det blir lagligt att både köpa och sälja så flyttar jag utomlands!
    När jag läser om folk som är för prostitution blir jag mörkrädd. Hur kan man tycka det är ok?? 
    Jag gör inte skillnad på den nerknarkade horan som går vid vägen och väntar på att bli upplockad av en torsk. Som sen tvingas ge en stor del av pengarna till sin hallick. Och den så kallade lyxeskorten som stoppar pengarna i egen ficka och säger sig njuta av sexet.. 

jag tror att även de som säger sig ha valt det och gillar sitt "jobb", visst det kanske känns kul idag att ligga och tjäna lätta pengar. Men förr eller senare kommer de vakna upp, kanske om 1 år eller 10. Och inse att vad det håller på med är fullständigt idiotiskt och förnedrande och förkastligt.

Tack för mig! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden All form av prostitution ska vara olaglig
  • Eris

Jag håller inte med dig.

Varför är det fel att jag som vuxen människa förbjuds att göra vad jag vill med min egen kropp? Borde inte jag har rätt att bestämma över det själv?

Så länge det sker av fri vilja så har jag absolut ingenting emot prostitution. Kommer däremot tvång med i bilden så är jag självklart emot det.

• Blueberry Strawberry
    Eris skrev 2012-02-12 02:40:41 följande:
    Jag håller inte med dig.

Varför är det fel att jag som vuxen människa förbjuds att göra vad jag vill med min egen kropp? Borde inte jag har rätt att bestämma över det själv?

Så länge det sker av fri vilja så har jag absolut ingenting emot prostitution. Kommer däremot tvång med i bilden så är jag självklart emot det.
    För det är omoraliskt. 
  • misstrust

jag håller med, tycker att attityden att det är ok att köpa en annan människas kropp, frivilligt eller ej, inte hör hemma i ett civiliserat, demokratiskt samhälle. Det är min åsikt!
    Sen ser jag givetvis problemen som skulle kunna komma med att totalförbjuda det. Men jag tycker det hela är hemskt. Jag skulle heller aldrig kunna sälja mig, för det finns så många kvinnor och barn som far illa av det varje dag i form av våldtäkt och misshandel, trafficking. Jag tycker att de som frivilligt i ett land som sverige väljer att sälja sex bidrar till synen att det är accepterat att köpa en kvinna, och det är något jag hoppas kommer bekämpas så småningom.

• Blueberry Strawberry
    misstrust skrev 2012-02-12 02:43:09 följande:
    jag håller med, tycker att attityden att det är ok att köpa en annan människas kropp, frivilligt eller ej, inte hör hemma i ett civiliserat, demokratiskt samhälle. Det är min åsikt!
    Sen ser jag givetvis problemen som skulle kunna komma med att totalförbjuda det. Men jag tycker det hela är hemskt. Jag skulle heller aldrig kunna sälja mig, för det finns så många kvinnor och barn som far illa av det varje dag i form av våldtäkt och misshandel, trafficking. Jag tycker att de som frivilligt i ett land som sverige väljer att sälja sex bidrar till synen att det är accepterat att köpa en kvinna, och det är något jag hoppas kommer bekämpas så småningom.
    Äntligen en vettig människa som förstår vad jag menar. 
  • woopie

bordeller drivna som företag som betalar skaty och där det är noga kontroller av både köpare och säljare. Läkare, psykologer och annan personal som finns lättillgängliga för köpare och säljare. Tjejer, kvinnor, killar och män dom säljer sig för att de vill och bara utför de tjänster de verkligen vill. Ett brett utbud som täcker alla tänkbara sexuellaprefetenser. Ett paradis för sex och passion. Ja tack!

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • Blueberry Strawberry
    woopie skrev 2012-02-12 02:44:54 följande:
    bordeller drivna som företag som betalar skaty och där det är noga kontroller av både köpare och säljare. Läkare, psykologer och annan personal som finns lättillgängliga för köpare och säljare. Tjejer, kvinnor, killar och män dom säljer sig för att de vill och bara utför de tjänster de verkligen vill. Ett brett utbud som täcker alla tänkbara sexuellaprefetenser. Ett paradis för sex och passion. Ja tack!
    Usch nej
  • EmilyB

Håller inte alls med.
    Vill man sälja sin kropp så ska man få det. 

• misstrust
    Blueberry Strawberry skrev 2012-02-12 02:44:49 följande:
    Äntligen en vettig människa som förstår vad jag menar. 
    haha, ja! Det är hela principen jag är emot. Bara för att man inte är tvingad till det, gör det inte ok anser jag. Om man älskar sex så mycket kan man väl ha det gratis? Jag kan till viss del förstå desperata kvinnor i tredje världen... men här? 
  • Blueberry Strawberry
    misstrust skrev 2012-02-12 02:47:27 följande:
    haha, ja! Det är hela principen jag är emot. Bara för att man inte är tvingad till det, gör det inte ok anser jag. Om man älskar sex så mycket kan man väl ha det gratis? Jag kan till viss del förstå desperata kvinnor i tredje världen... men här? 
    precis
  • woopie
    misstrust skrev 2012-02-12 02:43:09 följande:
    Jag skulle heller aldrig kunna sälja mig, för det finns så många kvinnor och barn som far illa av det varje dag i form av våldtäkt och misshandel, trafficking. Jag tycker att de som frivilligt i ett land som sverige väljer att sälja sex bidrar till synen att det är accepterat att köpa en kvinna, och det är något jag hoppas kommer bekämpas så småningom.

Blanda inte ihop saker...
    KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
Svar på tråden All form av prostitution ska vara olaglig